fbpx

כאבי גב עליון, תחתון ומה שבניהם

טיפול בכאבי גב

כאבי גב עליון / גב תחתון – הסיבות לכאב והטיפול הפיזיותרפי

נמאס לכם מכאבי הגב? מעוניינים לפתוח בדרך חדשה בחיים? מחפשים פיזיותרפיסט לטיפול בכאבי גב?

מיד תוכלו לקרוא מאמר מקצועי שנכתב על כאבי הגב שלכם (בין אם מדובר בכאבים בגב תחתון או כאבים בגב עליון).

מומלץ לקרוא את כל המאמר, כי יתכן שתגלו שאתם סובלים מבעיה שלא חשבתם עליה.

רגע לפני, כדאי שתדעו שפיזיוקליק מרכזת עבורכם מאגר של פיזיותרפיסטים מקצועיים עם התמחויות שונות, בניהן התמחות בכאבי גב.

מעוניינים למצוא את הפיזיותרפיסט המתאים לכם ביותר, שנמצא ממש קרוב אליכם? רשמו בשורת החיפוש בשפה החופשית את מה שאתם מרגישים וצפו בתוצאות.

תוכלו לקבוע תוך ולהתקדם בהמשך טיפול תוך זמן קצר. סיפוק מובטח!


ממה אתם סובלים?

כאבים בגב עליון
כאבים בגב תחתון


 

פיזיוקליק – איך זה עובד, ב-30 שניות:

כאבי גב עליון – ממה הם נובעים ואיך אפשר לטפל בהם?

לנוחיותך – הנושאים בהם עוסק המאמר:

ממה נובעים כאבי גב עליון?

כאבים גב העליון נקראים בשפה המקצועית כאבים טורקלים (Thoracal) לפי מיקומם האנטומי – הטורקס (Thorax) שמתחיל בתחתית הצוואר וממשיך עד קו הצלע האחרונה הוא הגב העליון. כאבים באזור זה ייקראו כאבים בגב עליון.

הגב העליון כולל את חגורת הכתפיים, השכמות, חוליות עמוד השדרה, הצלעות וכמובן מגוון רקמות רכות כגון שרירים, גידים, רצועות ודיסקים. כל אחד מהמבנים הללו יכול לגרום לכאב ממגוון סיבות ובמיוחד בשנים האחרונות בהן מבלים שעות רבות מהיום בישיבה. אנשים שחשים כאבים בגב העליון מתלוננים במקרים רבים גם על כאבים בצוואר או בכתפיים. (אולי כאן תמצאו פתרון לכך).

תרומת האנטומיה לכאבי גב עליון

באופן אנטומי הגב העליון הינו מבנה חזק בעל חיפויים רבים (בצורת שרירים, רצועות וגידים) ותנועה מעטה (בגלל מבנה החוליות והצלעות). הסיבה לכך בתפקידו להגן על הריאות והלב ולהוות בסיס חזק ויציב לזרועות שמתאפיינות בתנועה רבה.

הזרועות מחוברות באופן אנטומי לשכמות המונחות בצמוד לגב העליון ונעות איתן בכל תנועה. המשמעות היא שכוחות גדולים מתרכזים לבסיס תמיכה קטן יחסית שאמור לספוג ולאפשר את חופש התנועה ללא הפרעה.

כאמור, הגב העליון הינו מבנה יציב מאוד אך גם הוא חייב תנועה וגמישות מסוימת, ובאם לא תינתן לו גמישות זאת יכול להיווצר כאב נקודתי בגב העליון שיכול להתפתח גם לכאב גב עליון מפושט. כאב גב כזה יכול בהחלט להופיע במרכז, או להופיע ככאב גב עליון בצד ימין או כאב גב עליון בצד שמאל, בלבד.

הסיבות השכיחות לכאבי גב עליון

בשנים האחרונות תפקוד הגפיים העליונות גדל עם העבודה מול המחשב והעבודה המשרדית בעוד התנועה בגב העליון קטנה. הגב העליון לא מקבל את התנועתיות הנדרשת לו ולכן יכול להופיע כאב נקודתי במרכז הגב או באחד הצדדים ולכך סיבות מגוונות.

#1 – כאבי גב נקודתיים

כאב נקודתי במרכז הגב יכול להופיע למשל בפעילות בה יש תנועה בגפיים העליונות אך אין תנועה בגב העליון, כמו בעבודה מול מחשב.

במקרה כזה עלולה להיווצר נוקשות בתנועה של חוליה או כמה חוליות. נוקשות זו היא בעצם ירידה במידת התנועה בה, בגמישות שלה שנוצרת בגלל פעילות סטטית.

הגב העליון אינו מתנועע לאורך זמן אבל כן מייצב את תנועות הידיים. כלומר, כן יש עליו עומס.

כמו בחוליות של שרשרת החוליות הן קשורות אחת לשנייה אך לא “דבוקות”. כל אחת מהן יכולה לנוע ביחס לשנייה מבלי להיפרד.

השאיפה היא שכך המצב ישאר. כאב גב נקודתי יכול להיגרם כשכמה חוליות הפחיתו את הגמישות שלהן אחת ביחס לשנייה ולא נעות כפי שאמורות לנוע.

#2 כאב גב עליון בצד ימין או בצד שמאל

כאבי גב עליון נקודתיים בצד ימין או בצד שמאל יכולים להופיע במידה רבה אם ישנה עבודה שרירית בצד אחד של הגוף או ביד אחת.

אין זה אומר שלא יכול להיות כאב חד צדדי גם אם העבודה יחסית סימטרית שהרי אנו לא סימטריים ותמיד מעדיפים צד אחד על השני. לעיתים הצד “החזק” יהיה זה שיעבוד בעודף ובו נחוש את הכאב ולעיתים יהיה זה דווקא הצד “החלש” שלא רגיל לעומסים ולכן מאותת בכאב. זהו כאב גב עליון בצד.

בהעדפת צד אחד (שאנו עושים באופן תת מודע לפעמים) אנו גורמים לשרירים מסוימים לעבוד יותר קשה מאחרים ויכול להיווצר כאב שמקורו הוא “spasm” או “שרירים תפוסים”.

מאחר וישנם שרירים רבים סביב השכמות הרבה פעמים הכאב השרירי מתרכז בגב העליון.

בנוסף לכך, כאשר יש עודף עומס על מקום אחד בשריר יכולות להתפתח trigger points (נקודות טריגר) שמתאפיינות תחילה בכאב ממוקד ויכולות לגרום כאב באזור שלם (כאב מפושט).

כאבים ממקור שרירי יכולים להופיע בעוצמה גדולה ממה שחושבים ועלול לבלבל עם כאב ממקור חולייתי.

סיבה נוספת שיכולה לגרום לכאב גב עליון בצד ימין או כאב גב עליון בצד שמאל הוא כאב מוקרן. כאב מוקרן הוא כאב שנוצר מבעיה במקום אחר, מרוחק.  לדוגמא:

  • כאב בגב עליון שמאל יכול להעיד על בעיה באזור הלב
  • כאב בגב עליון בצד ימין יכול להעיד על בעיה בכבד ובכיס המרה
  • כאב אמצעי בגב העליון יכול להעיד על בעיה בקיבה
  • כאב בגב עליון מרכזי יכול להיות מבעיה בצוואר או בגב התחתון

חשוב לציין כי לפני הסקת מסקנות על כאב מוקרן חובה להתייעץ עם הרופא. אבחנה זו יכולה להתבצע ע”י בדיקות שונות.

הבדיקות והטיפולים בפיזיותרפיה לגב עליון

פיזיותרפיה היא אחד מתחומי הטיפול השכיחים והמתאימים ביותר לטיפול בכאבי גב עליון.

תחום הפיזיותרפיה נותן מענה תחילה ברמת האבחון ולאחר מכן בטיפול לבעיות רבות ושונות כמו כאבים בגב עליון, כאבים בגב תחתון ועוד.

למה לצפות מטיפולי פיזיותרפיה לכאבי גב?

בעת פגישה עם פיזיותרפיסט יערכו מספר בדיקות ושאלות שיעזרו לאבחן את הבעיה ממנה נובע הכאב.

לאחר קריאת כל החומר הרפואי ותישאול למצב הבריאותי בכלל, ולמצב של כאבי הגב העליון, יעבור הפיזיותרפיסט לבדיקה שניקראת בדיקה פיזיקלית, כלומר בדיקה גופנית.

המידע הכולל של שלב השאלות ושל הבדיקה הפיזיקלית, הם אלו שיובילו להבנה מהי הבעייה ואיך לטפל בה. ברוב המקרים זו הדרך של הבדיקה הפיזיקלית:

#1 בדיקת היציבה וטיפול נלווה

בטיפול הפיזיותרפי תחילה ישנה התייחסות ליציבה של המטופל, שלא תמיד קשורה לכאב אך במקרים רבים תורמת לכאבים בגב העליון באופן ספציפי יותר מאשר מאזורים אחרים בגוף.

יציבה כפופה בגב העליון יכולה להשפיע על קיצור שרירי קדמי וחולשת שרירים אחורית. במקרה זה יקבל המטופל המלצה לתיקון יציבה ספציפית בשבילו תוך התייחסות למבנה האנטומי שלו ולשרירים המושפעים מכך.

טיפול במקרים אלה יכול להיות מורכב מהארכה של השרירים הקדמיים כגון שריר החזה השטחיים והעמוקים, שרירי הצוואר הקדמיים, שרירי הבטן ושרירים נוספים העלולים לעודד יציבה זו.

בנוסף לכך חיזוק של השרירים האחוריים שכוללים את סובבי השכמות, השרירים המייצבים של השכמות והכתף, שרירי זוקפי הגו והצוואר.

ההתאמה של קבוצות השרירים המשפיעות יותר אצל כל אחד היא אינדיבידואלית ומחייבת בדיקה אישית.

בנוסף לכך אופן החיזוק שיש לבצע לעיתים יהיה שונה ממה שרגילים לעשות בחדר הכושר ולכן יש קודם להתייעץ עם פיזיותרפיסט ולא לבצע חיזוק שרירים עצמאי.

#2 בדיקת תנועתיות כללית

בדיקת תנועתיות כללית של הגב העליון ותנועתיות חולייתית יכולה לתת מידע רב על הגורם שיוצר כאב. חוסר תנועה טבעית של הגב העליון יכול לנבוע ממקור שרירי, תודעתי או חולייתי.

בטיפול יתייחסו לשרירים המבצעים את התנועתיות הנדרשת לגב העליון וליכולת שלהם לבצע את התנועה בכיוון ובעוצמה הנכונה.

בנוסף לכך, במידה וישנה נוקשות יבוצע טיפול מנואלי (ידני) להפחתת הנוקשות ושמירה על גמישות לאורך זמן. בסוף כל טיפול תתבצע הדרכה מתאימה למטופל בכדי לשמר את השיפור שהושג בטיפול.

#3 איתור נקודות טריגר

בכדי לזהות נקודות טריגר וספאזם יבצע הפיזיותרפיסט בדיקת מישוש ובמידה ויזהה נקודות אלו כגורם לכאב יטפל בעיסוי נקודתי, עמוק וחזק בכדי “לפרק” את הנקודות הללו, להרפות ולמתוח את האזורים התפוסים.

כמו כן, יכול להיות כי ישתמש בטכניקת דיקור מערבי שמטרתו היא זהה לעיסוי העמוק ובדרך כלל אפקטיבית יותר. לאחר מכן ישתמשו במכשירים או עזרים לעידוד זרימת דם לאזור והרפייתו.

#4 ייעוץ ארגונומי

ייעוץ ארגונומי הוא תחום נוסף שעליו אחראי הפיזיותרפיסט ובמהלך הטיפולים יתייחס אליו. אופן הישיבה, גובה המסך, סוג המקלדת והעכבר ועוד ועוד הם נושאים שניתן להשפיע עליהם. גורמים אלו נחקרו רבות כתורמים לכאבי גב עליון.

#5 שימור התוצאות לאורך זמן

כלים להמשך התמודדות עם הגורם המרכזי יינתנו תמיד בסוף הטיפול בכדי לשמר את הטיפול לאורך זמן ולטפל באופן עצמי אם בעתיד האדם יזדקק לכך.

הפיזיותרפיסט יבנה לך תכנית תרגילי פיזיותרפיה לגב שיעזרו לך לשמור על התוצאות גם בתרגול עצמאי בבית

3 תרגילים להקלה על כאבי גב עליון

בקישור הבא תוכלו למצוא שני תרגילים מעולים כולל וידאו הסבר המיועדים לטיפול והקלה על כאבי גב עליון:

>> 2 תרגילים מעולים [כולל סרטונים] – טיפול בכאבי גב עליון

 

פיזיותרפיה זה הפתרון שלכם?

הטיפול הפיזיותרפי רלוונטי במיוחד בטיפול בכאב גב עליון מאחר ושכיחותו עולה בשנים האחרונות וכי לכאב זה מקורות רבים. הפיזיותרפיסט מבצע ניתוח מקיף של:

  • אורח החיים
  • ראיון ותשאול
  • בדיקה פיזיקלית רחבה הכוללת יציבה, מבנים שונים שעלולים להיות מעורבים
  • שלילת סיבות אחרות להופעת הכאב
  • ולבסוף טיפול ייחודי.

כחלק מהמפגש עם הפיזיותרפיסט תתבצע התאמה והדרכה להמשך התמודדות עתידית עם כאב וחשוב מכל, המטופל יקבל הסבר על הכאב האינדיבידואלי שלו ועל הגורמים בחייו שתורמים לו.

כדי למצוא את הפיזיותרפיסט המתאים ביותר עבורכך לחץ כאן

 

 

 

כאבי גב תחתון – ממה הם נובעים ואיך אפשר לטפל בהם?

כאבי גב תחתון טיפול

כ-80% מהאנשים בעולם חווים כאבי גב תחתון ללא טראומה לפחות פעם אחת בחייהם, אצל רבים מהם הכאב נוכח למשך חודשים רבים ואף שנים ומוגדר ככאב כרוני.

כאבים אלו נוכחים ברוב שעות היום ומשפיעים על התפקוד היומיומי. כאב גב תחתון היא התלונה השכיחה ביותר אצל אנשים בוגרים והסיבה מספר אחת שבעקבותיה מגיעים לטיפול רפואי.

בדרך כלל עוצמת הכאב נעה בין כאב קל – בינוני, אך לאורך זמן ובקלות יכולה להתפתח לכאבי גב תחתון חזקים עקב טיפול שאינו מתאים.

הגב התחתון הוא אזור שבזכות המבנה האנטומי שלו מאפשר תנועה רבה, למעשה כאשר מבצעים איזשהן תנועות שמערבות את הגב סבירות גבוהה שהתנועה תגיע מהגב התחתון.

באופן זה ישנו עומס עצום על הגב התחתון ומצד שני כאשר יושבים ונותנים לו מנוחה הכאב עדיין נשאר עובדה מבלבלת שמותירה אותנו הרבה פעמים חסרי אונים.

לנוחיותך – הנושאים בהם עוסק המאמר:

פיזיותרפיה כפתרון לטיפול בגב תחתון

פיזיותרפיה משמשת כפתרון למגוון רחב של כאבים ובעיות פיזיולוגיות, ובניהן כאבים בגב התחתון.

תהליך הטיפול הוא פרטני ומותאם אישית לכל מטופל בהתאם לבדיקה פיזית ותשאול של פיזיותרפיסט מומחה.

אנחנו יכולים לכתוב מאמר שלם על תרומת הפיזיותרפיה לפתרון לכאבים שלכם או פשוט לשלוח אותכם ישירות לחפש את הפיזיותרפיסט המתאים ביותר לבעיה האישית שלכם.

בפיזיוקליק תוכלו למצוא בקלות רבה פיזיותרפיסט שמוגדר בצורה הכי מדויקת למקרה הספציפי שלכם.

כך זה עובד – כתבו בשפה החופשית את הבעיה שלכם בשורת החיפוש שבדף, ומשם ועד למציאת פיזיותרפיסט מתאים הדרך קצרה מאד.

>> 3 תרגילים מעולים לגב תחתון + תמונות והסבר

סוגים של כאבי גב תחתון והסיבות להם

#1 כאב גב ממקור חולייתי

כאב גב תחתון ממקור חולייתי יכול להופיע ככאב מרכזי נקודתי ועלול לערב את מבני חוליות עמוד השדרה המותני, הדיסקים ועצבים שיוצאים מבין כל שתי חוליות.

הסיבה הידועה ביותר באוכלוסייה לכאבי גב תחתון מרכזיים הם בקע או פריצת דיסק שאינה אקוטית. למרבה ההפתעה במקרים רבים שניהם יכולים להיות א-סימפטומטיים, כלומר, יכול להיות בקע או פריצת דיסק ישנה ללא כאב כלל.

בנוסף לכך כאבי גב תחתון מרכזיים יכולים להגיע ממפרקי האגן מאחר והוא מחובר באופן אנטומי לעמוד השדרה המותני וזהו ממצא שכיח ביותר מ-50% מהמקרים.

#2 כאב גב ממקור שרירי

כאבי גב תחתון ממקור שרירי יכולים להופיע בצד ימין או שמאל. הם יכולים להיגרם מ-“spasm” בשרירים (שרירים תפוסים) שיכולים להיווצר באירוע אחד ולגרום לכאב גב תחתון בעוצמה חזקה גם במשך כמה שבועות, במידה ואינם מטופלים.

שרירים אלה לאו דווקא נמצאים בגב התחתון אלא לעיתים מצויים באגן אך מורגשים בגב התחתון עקב הקירבה של הגב התחתון והאגן אחד לשני.

סיבה נוספת לכאבים א-סימטריים היא היווצרות נקודות טריגר (trigger points) שהן נקודות שנמצאות על סיב השריר המורגשות כבליטה ומפיצות כאב אזורי.

כאבים שמקורם מהשרירים ומרקמות רכות נמצאו כגורמות לכאב ביותר מ-90% ממקרי כאב גב תחתון במחקר שבוצע בשנת 2006.

#3 כאב גב ממקור עצבי

כאב כתוצאה ממקור עצבי נקרא כאב מוקרן ומתבטא ככאב שמתחיל באזור הגב התחתון בד”כ בצד ימין או שמאל ויורד לאזור הישבן, הירך, הברך ולעיתים ממשיך עד כף הרגל.

הסיבה למצב הזה הוא לחץ על עצב שבאופן אנטומי יוצא מבין כל שתי חוליות או לחץ של שריר במסלול העצב. אורח החיים שלנו וסביבת עבודה משרדית ויושבנית תורמת במקרים רבים לכאב גב תחתון.

חוסר תנועה במפרקים גורמת לכאבים ולכן עצם הישיבה ללא תזוזה מובילה לכאבים במפרקי הגב התחתון והאגן וכמו כן לכאבי שרירים.

הישיבה גורמת לחולשה בשרירי הגב והבטן שלאחר מכן נדרשים להתגייס לתפקודים אחרים ביום יום כגון הרמת משאות כמו, הרמת ילד או שישיית מים. למעשה אלו מאמצים עילאיים לשרירים ולמפרקים לאחר שעות רבות של חוסר תזוזה.

כאב גב תחתון גם מקושר בספרות המקצועית לקשיים נפשיים, סטרס ודכאון, כמו כן, למגדר, השכלה נמוכה, חוסר אקטיביות כללית ועישון.

#4 כאבים ממקורות שאינם הגב התחתון עצמו

קבוצת סיבות נוספת היא עקב מצבים שלא קשורים למערכת שריר שלד כגון – כאבים מושלכים שמוגדרים ככאב שמורגש במקום אחד אך למעשה מקור הבעיה היא באיברים פנימיים או מרוחקים בגוף.

בגב התחתון למשל כאב יורגש באם ישנה בעיה בכליות. כמו כן, כאב ממקור אונקולוגי של גידול שפיר או ממאיר, דלקות עמוד שדרה או שבר אוסטאופרוטי (נגרם מחולשה של העצמות ובמיוחד החוליות) שמאפיין את הגיל המבוגר ולא מתאפיין בטראומה.

יש לציין כי קבוצה זו אינה שכיחה ואין להסיק מסקנות חפוזות ללא התייעצות עם הרופא וביצוע הבדיקות המתאימות.

טיפול פיזיותרפיה לכאבי גב תחתון

במשך שנים רבות הומלץ על מנוחה בעת כאבי גב תחתון אך בשנים האחרונות ידוע כי אקטיביות ותנועתיות מפחיתה כאבים גם בשלב האקוטי וגם בשלב הכרוני.

ומה עם כאב סאב אקוטי?

פעילות גופנית מותאמת יעילה יותר להפחתה בכאב ושיפור תפקוד יומיומי לטווח הארוך יותר ממשככי כאב ומטיפולים פאסיביים אחרים הקיימים בשוק בכל גיל.

מוקד הטיפול האפקטיבי ביותר לכאב גב תחתון הוא פעילות גופנית, אך ישנם טיפולים נוספים שמפחיתים כאב בהתאם לאבחנה של מקור הכאב.

בבדיקה הראשונה אצל הפיזיותרפיסט יתבצע ראיון ארוך וכולל של כל אספקט בחיי המטופל בכדי לזהות גורמים תורמים לכאבים (כפי שצויינו).

באם יעלה בבדיקה כי יש מעורבות שרירית טיפול בעיסוי רקמה רכה יכול להפחית כאבים בשלב הראשוני וכמו כן, טיפול מנואלי, ידני, לשחרור נוקשות בחוליות או במפרקים רלוונטים כגון מפרקי האגן.

ישנן טכניקות רבות לטיפול בכאב שמקורו בשלד שריר הכוללות התייחסות לרקמות רכות, שריר, נקודות טריגר ושחרור הדבקויות, כולן נמצאות בסל הכלים של הפיזיותרפיסט ויתבצעו לפי התאמה למצב.

חזרה לתנועתיות עדינה במקרים אקוטיים ותנועתיות כללית אירובית של כל הגוף כגון הליכה בכאבי גב תחתון משפיעה ברמה גבוהה על הכאבים.

כמו כן, חזרה לשגרה בסרגל מאמצים ובתיאום עם הפיזיותרפיסט והימנעות משכיבה ממושכת במיטה.

התאמה ארגונומית במקום העבודה היא לעיתים מכרעת במקרים של כאבי גב תחתון באם העבודה משרדית או כוללת עמידה מרובה והרמת משאות.

ישנן דרכים להפחית את הכאב בעבודה כך שלא יתפתח לעוצמות חזקות יותר. התאמות אלה יבוצעו במהלך הטיפול הפיזיותרפי.

התאמת פעילות גופנית לטיפול בכאבי גב תחתון

התאמת הפעילות הגופנית היא על פי הממצאים בבדיקה ועל פי השלב הטיפולי, לא לכל אחד מתאימה אותה הפעילות ולעיתים יכולה אף להרע.

אי לכך ובהתאם לזאת, לפניכם רשימה של סוגי פעילות גופנית שמפחיתה כאבי גב תחתון ומומלצת לפי הספרות המחקרית העדכנית:

  • תרגול במים – הליכה או כל תרגיל אחר במצב אנכי (עמידה) במים. המים מהווים התנגדות בכל מישור תנועתי ולכן מהווה אימון התנגדות שהמטופל יכול לשלוט ברמת עוצמת ההתנגדות. כמו כן, המגע של המים מוריד את הרגישות של האזור הכאוב ומאפשרת יותר תנועתיות ללא כאב.
  • תנועתיות וגמישות – תנועתיות אקטיבית של המפרקים בגב התחתון והאגן מפחיתה כאב שנוצר מחוסר תנועה ומחממת את האזור, כמו כן תרגילי גמישות לשרירי הגב התחתון, ישבן וירך אחורית.
  • התעמלות אירובית – על כל סוגיה כגון הליכה, הליכה מהירה, ריצה קלה וריצה מהירה.
  • תרגול כנגד התנגדות – חיזוק השרירים ו/או סבולת שריר בהתנגדות של גומיות, משקולות או בהתנגדות כח הגוף כמו פילאטיס, טאי צ’י ויוגה אידיאלים לחיזוק עדין אך עוצמתי.
  • תרגולים מיוחדים כגון תרגול פרופריוצפסיה ושיווי משקל המבוצע בהנחיית הפיזיותרפיסט.

סיכום ומסקנות

כאבי גב תחתון משותפים לאנשים רבים באוכלוסייה אך הסיבות לכאב שונות ומגוונות ולכן חשוב לעבור הערכה מסודרת ע”י פיזיותרפיסט. ולבינתיים יש להשאר אקטיבים ככל שניתן ביום יום ולשלב פעילות גופנית קלה ורכה כגון הליכה יומיומית, מתיחות ובעיקר תנועתיות.

לא צריך לסבול מכאבים!

מקורות מידע:

Physical activity and exercise for chronic pain in adults: an overview of Cochrane Reviews

Low back pain in older adults: risk factors, management options and future directions

Clinical practice guidelines for noninvasive management of low back pain:

a systematic review by the Ontario protocol for traffic injury management (OPTIMa) collaboration

***מאמר זה משלים ומייעץ אך אינו בא במקום ייעוץ רפואי מלא וביצוע התרגילים המוצעים הינם על אחריות הגולשים בלבד***

להמלצה על פיזיותרפיסט מומחה לטיפול בגב עליון באזור שלך (עם המלצות של מטופלים קודמים)

לחץ כאן 

כל הפיזיותרפיסטים אצלנו עוברים סינון גבוה:

  1. רק מומלצי משרד הבריאות בעלי רישיון משרד הבריאות
  2. בעלי ביטוח מוסדר
  3. עברו בדיקה וסינון שיש להם הכשרה וגם ניסיון מתאימים
  4. קיבלו חוות דעת גבוהות של מטופלים קודמים שלהם
  5. עוברים המשך מעקב ופיקוח על פידבק מהמטופלים שלהם
  6. פיקוח צמוד של פיזיותרפיסטית בכירה!

 

לייעוץ והכוונה חינם לפיזיותרפיסט בתחום גב עליון לחץ כאן 

 

 

מעניין? מועיל? שתפו את הפוסט ותעזרו למישהו

WhatsApp chat
דילוג לתוכן