fbpx

כל מה שרציתם לדעת על פיזיותרפיה ולא העזתם לשאול

פיזיותרפיה - כל מה שצריך לדעת

בעוד חלק מהמטופלים עשויים להגיע לקליניקה לאחר שעשו את המחקר שלהם על טיפול פיזיותרפי, לאחרים אין מושג מהי פיזיותרפיה ואיך מטפלים בעזרתה בתחומים שונים ומגוונים.

חשוב שתהייה מוכנות לשיתוף מידע כדי לעזור לך ולמטופלים השונים ולהבין לא רק את העובדות הבסיסיות על פיזיותרפיה, אלא גם את הפרטים הספציפיים שהופכים אותה לספק מושלם. חשוב לחלוק את המידע עם מטופלים, שאין להם את האומץ לבקש זאת,

כי בזמן שהם אולי באמת רוצים לדעת את התשובה, הם עשויים לא להרגיש בנוח מספיק כדי להציג את השאלות והחששות שלהם. לשם כך, הכנו לך פה מידע לקריאה והבנה תוך הצגת שאלות מייצגות בנושא פיזיותרפיה שאולי חששתם לשאול וכמובן מצורפות גם כל התשובות.

לנוחיותך להלן תוכן עניינים:

איך אדע האם אני זקוק לטיפול פיזיותרפי?

אם אתם סובלים ממצב שריר-שלד (בעיות בתנועה ותפקוד בכל תחום) או מפציעה, הרי שהפיזיותרפיה יכולה לעזור. למעשה, מחקרים הוכיחו כי פיזיותרפיה יעילה כמו ניתוח – אם לא יעילה אפילו יותר מניתוח – בטיפול במצבים רבים כגון קרעים בשרירים סביב הכתף, מחלת דיסק ניוון מה הכוונה??? נשמע כניסוח לא הגיוני, קרע במניסקוס, וכמה צורות של אוסטאוארתריטיס בברך. במהלך ההערכה הראשונית שלך פיזיותרפיסט/ית מיומן יעריך את מצבך הפיזי, וידון בהיסטוריה הרפואית שלך  כדי לפתח תוכנית טיפול שתתייחס באופן ספציפי למצבך הבריאותי הנוכחי. תוכנית זו תציג את תדירות ומשך הטיפול.

האם אני צריך לקבל הפניה כדי להגיע לפיזיותרפיה?

ישנם בארץ שני מסלולים: מסלול דרך קופת חולים או מסלול פרטי.

דרך קופת חולים– ברוב המקרים עליכם לפנות קודם לרופא המטפל על מנת לקבל את ההפניה המתאימה. לאחר מכן אתם מבררים דרך קופת החולים איפה נמצא מכון פיזיותרפיה באזור המגורים שלכם ופונים אליהם לקבלת תור. לעיתים ההמתנה בתורים ארוכה ולוקח סביב חודש-חודשיים עד שמגיע התור שקבעת. התורים נקבעים  לפיזיותרפיסט/ית הראשון שמתפנה אליו/ה תור ואין לך יכולת לבחור מי יהיה המטפל שלך.

טיפול פרטי– כאן אין צורך בהפניה מהרופא המטפל. זכותך לפנות לכל פיזיותרפיסט/ית עם רישיון משרד הבריאות אשר עובד/ת באופן פרטי. אתה פונה ישירות לפיזיותרפיסט/ית שבחרת.
אצלנו בפיזיוקליק כל הפיזיותרפיסטים הינם בעלי רישיון משרד הבריאות והם מקבלים לאבחנה וטיפול באופן פרטי.

איך בוחרים פיזיותרפיסט/ית?

כפי שצוין בסעיף הקודם, במידה והחלטת לפנות לטיפול דרך קופת החולים אין לך שום דרך לבחור את הפיזיותרפיסט שיטפל בך, ולא את הימים והשעות לטיפול, מי שפנוי יקבל אותך בזמן שמוקצב לפי קופת החולים. במידה ובחרת במסלול הפרטי יש לך את זכות הבחירה גם במי יהיה הפיזיותרפיסט שלך וגם בימים ובשעות הנוחות לך ביותר.
אצלנו בפיזיוקליק כל הפיזיותרפיסטים מקוטלגים לפי קריטריונים רבים. באפשרותך לבחור לפי תחום שממנו אתה סובל, לפי מרחק גאוגרפי, לפי שפה ומיגדר, לפי שיטות טיפול, ועוד…

האם טיפול פיזיותרפי הוא כואב?

כאב הוא דבר אישי וסובייקטיבי. מה שכואב לאחד לא בהכרח יכאב לאחר לכן עליך לקחת בחשבון כי טיפול פיזיותרפי יכול לכאוב. כמובן כי שיקום מפציעה או שיפור במצב גופני עלול לגרום לכאב. עם זאת, זה התפקיד שלנו, הפיזיותרפיסטים, וגם שלכם, המטופלים, לבנות טיפול בתוך גבולות הסבל האישי שלכם אנו נשמור עליכם במהלך הטיפול על מנת לא לגרום לנזק ולהצליח לעבוד עם כאב מינימלי.
האגודה האמריקנית לפיזיותרפיה גילתה שבעוד ש -71% מהאנשים שמעולם לא חוו פיזיותרפיה הניחו שפיזיותרפיה היא טיפול כואב. המספר ירד באופן דרמטי עבור מטופלים שקיבלו בפועל טיפול פיזיותרפיה. ספרו לפיזיותרפיסט/ית שלך איך אתם מרגישים בכל פגישה, במיוחד אם אתם חווים כאב או אי-נוחות. הטיפול הוא דינמי ומותאם אישית לכן אנחנו יכולים לשנות את התוכנית ואת התרגילים כדי לענות על הצרכים שלכם.

האם אצטרך להתפשט?

לא תמיד ולא בניגוד לרצונכם. אנו ממליצים ללבוש בגדים אתלטים רופפים המאפשרים לנו לגשת לאזור הגוף שבו מתרחשת הפציעה או המצב הגופני בו אתם באים לטפל. כדי לקבל את הטיפול המקצועי ביותר אנחנו חייבים לראות את האזור בו אתם סובלים ואזורים אחרים שקשורים לכך. בכל מקרה אם תרצו בכך, ניתן ללבוש בגד ים מתחת לבגדים. כמו כן לפי חוק זכויות החולה, אתם יכולים לבחור שמלבד לפיזיותרפיסט/ית יהיה נוכח אתכם בפגישה אדם נוסף.

במידת הצורך – איך פיזיותרפיסט/ית יכול/ה להרים אותי?

כל הפיזיותרפיסטים עוברים הכשרה קפדנית כדי ללמוד כיצד להעביר חולים באמצעות טכניקת הגוף הנכונה. זה מאפשר לנו לעזור לכם מבלי לפגוע בכם או בנו. במידת הצורך נדע גם להעזר באדם נוסף, אנו נעשה הכל כדי שלא יגרם למטופל כל נזק.

למה בחלק מהמקרים שואלים אותי בפיזיותרפיה על תפקודי המעיים והשלפוחית?

שאלות אלה הן חיוניות להשלים הערכה מלאה של כאבי גב תחתון, פציעות מסוימות, בעיות ברצפת אגן, ועוד. לעצבים, שמקורם בגב התחתון שלך, יש שליטה על המעיים ותפקוד שלפוחית ​​השתן – ואם יש שינויים בתחומים אלה, הם יכולים לעזור למיקוד נכון ומהיר יותר של הבעיה ולשפר את האבחנה שלנו תוך כדי בניית תוכנית הטיפול. בנוסף, תוך כדי הטיפול הפיזיותרפי אנו מכסים את רוב התחומים של כלל תפקודי הגוף ובכך נבטיח כי אתה תוכל לקבל את התוצאה הטובה ביותר עבורך .

איך אדע אם טיפול הפיזיותרפי עובד ומשפר את מצבי?

קודם כל, אתה אמור להבחין בשיפור ניידות, תפקוד, ו / או רמות כאב – או לפחות האטה או עצירה בהידרדרות, בהתאם למצב הספציפי שלך. שנית, כחלק מהטיפול שלנו אנחנו משתמשים בשיטות מעקב מקצועיות אחר תוצאות הטיפול כדי לוודא שאנו יודעים בדיוק איך אתם מתקדמים ועושים דרך בטיפול. המטפל שלכם ידון בתוצאות המדידות שלכם במהלך כל פגישה, כך שתוכלו לזהות סמנים לשיפור. אם בכל עת אתם מרגישים שתוכנית הפיזיותרפיה לא מניבה את התוצאות הרצויות, אנא דונו עם המטפל האישי שלכם. אנו מקפידים לערוך תאום ציפיות יחד אתכם אל מול תוכנית הטיפול שלכם כדי להתאים אותה אישית אליכם עם כל השיפורים שאתם מחפשים.

האם פיזיותרפיסט לומד את התחום באופן מקצועי ואיך אדע אם הפיזיותרפיסט שלי הוא טוב עבורי?

כדי להיות פיזיותרפיסט/ית חייבים לקבל תואר ראשון מאוניברסיטה מוכרת – בדרך כלל בתחום הבריאות. חלק מהפיזיותרפיסטים הם גם בעלי תואר שני ו / או דוקטורט בפיזיותרפיה. יתר על כן, כל פיזיותרפיסט/ית חייב גם להשלים את דרישות הרישוי של המדינה כדי להשיג ולשמור על הרישיון שלו. באשר לאיכות הטיפול שכל פיזיותרפיסט מספק, ישנם נתוני תוצאות ממספר מטופלים אשר מדגימים את הטיפול שעברו והשיפור שהתרחש בחייהם עקב אותו הטיפול. המטופלים בפיזיותרפיה משפרים יכולות פיזיות מהר יותר מאשר רוב החולים ברחבי המדינה אשר מטופלים בשיטות אחרות.

פיזיותרפיה לטיפול בכאבי ברכיים

כמה זמן נמשך כל טיפול?

זה מאוד תלוי בך ובטיפול אותו אתה צריך לקבל. כמו כן אם הטיפול יעשה דרך קופת החולים הוא תמיד יהייה קצר יותר ויארך כ 30 דקות. הטיפול אף יהיה פחות מקיף עקב העומס וריבוי מטופלים. בתחום הטיפול הפרטי תוכל לקבל גם מפגש של 60 דקות עם הפיזיותרפיסט שלך.

האם הביטוח משלם עבור פיזיותרפיה פרטית?

ברוב המקרים, הביטוח יכסה לפחות חלק מהעלות של הפגישות של טיפולי הפיזיותרפיה שלך. עם זאת, בהתאם לתכנית הספציפית שלך, חשוב שתבדוק אישית עם חברת הביטוח שלך, באם יש כזו. כמו כן חלק מקופות החולים מחזירות חלק מהכסף בהתאם לתנאים מסויימים. אל תוותרו על הזכות הזו! רבים לא מודעים לכך וחבל.

האם פיזיותרפיסט/ית יכולים לרשום תרופות לטיפול בכאב?

פיזיותרפיה היא למעשה יעילה להפליא בהקלת כאב כרוני – ללא תופעות הלוואי המסוכנות הכרוכות בתרופות לכאב. לכן, אנחנו לא רושמים תרופות כאב אבל בהחלט מטפלים להפחתה שלו! למעשה, על פי APTA, הארגון האמריקאי לפיזיותרפיה: “פיזיותרפיסטים הם מומחים בתנועה אשר מטפלים בכאב באמצעות תנועה, ולא רק מסווים את תחושת הכאב.” במילים אחרות, פיזיותרפיה היא פתרון לטווח ארוך, בעוד תרופות כאב לא. בנוסף, אנו מעדיפים שלא תשתמשו בתרופות לכאב במהלך הטיפול – אלא אם כן הכרחי לחלוטין – כי התרופה יכולה להסוות את ההתקדמות שלכם ולהשפיע לרעה על הטיפול שלכם.

האם פיזיותרפיסט יכול לטפל גם באנשים מבוגרים בגיל השלישי?

אנו מטפלים בחולים בכל הגילאים, מתניוקות קטנים ועד זיקנה. אנו רואים בהמלצה של בן משפחה הערכה וכבוד לשירותים שלנו, כך שאם תמליצו עלינו לקרובים שלכם אנו נשמח להגיע וטלפל בהם בצורה הטובה ביותר.

בפיזיוקליק תוכל גם למצוא מומחים בתחום הגריאטריה.

יש לך שאלות משלך ?

אנחנו בפיזיוקליק, צוות של מאות פיזיותרפיסטים מכל התחומים ומכל הארץ, נשמח לענות.

כתבו לנו לכתובת מייל info@PhysioClick.co.il

להתראות

צוות פיזיוקליק

מעניין? מועיל? שתפו את הפוסט ותעזרו למישהו

WhatsApp chat