fbpx

כאבי גב סאב-אקוטיים (שאינם חריפים) + 5 תרגילים לגב

כאבי גב סאב אקוטיים

אז כואב לכם הגב. כואב אבל אתם מתפקדים. אולי לפעמים אפילו כואב מאוד. אבל אין ברירה, יש דברים שחייבים לעשות ואי אפשר לעצור את החיים. אז אתם מתמודדים, איכשהו, עם הכאב, וממשיכים הלאה. אבל הכאב לא מפסיק. למה זה קורה ומה אפשר לעשות כדי להימנע מהכאב המטריד הזה?

איך נפתרים מהכאב?

אז העצה הכי טובה שיש לי לתת לכם זה לפנות בהקדם לפיזיותרפיסט מומחה בכאבי גב. הוא יבדוק בדיוק את הבעיה וייתן טיפול והדרכה מדוייקים.

זה מאד פשוט. הכניסו לשורת החיפוש שבעמוד את הבעיה שלכם בשפה החופשית ומשם הדרך לטיפול קצרה מהצפוי!

אבל בינתיים, אתם בהחלט יכולים לזרז את ההחלמה לבד על-ידי 5 תרגילים פשוטים שתוכלו לבצע בבית לבד.

כאבי גב חלשים תרגילים

מה זה בכלל סאב-אקוטי?

לפני שצוללים לנושא, כדאי שתדעו שכתבתי עבורכם מאמר מקצועי ומקיף מאד על כאבי גב עליון וגב תחתון.

מדובר בכאבי גב במרכז הגב, או כאב גב בצד ימין או בצד שמאל, שאתם סובלים מהם 2-6 שבועות בערך.  עוצמת הכאב היא סביב 4-7 מתוך 10.

>>אם שאלתם את עצמכם “איך פיזיותרפיסט יכול לעזור לי?”

הגדרה של הכאב

  • עוצמה – כאב מוגדר בדרך כלל לפי סולם בין 1 ל-10. כאב בלתי ניסבל הוא 10. 1, הוא הכאב הנמוך ביותר וכמעט אינו מורגש. כאב מעל 8 הוא כבר כאב שמפריע מאוד בתפקוד.
  • משך – כמובן שמשך הכאב מאוד חשוב. כשכואב, כמה זמן נמשך הכאב. למשל יהיה הבדל גדול אם תסבלו דקה פעם ביום לעומת כאב קבוע בכל שעה.
  • מה מחמיר – אם הכאב יופיע רק בכיפוף למטה, לריצפה, וכשאתם לא מתכופפים, לא כואב, המצב הרבה יותר טוב מאשר לא משנה מה עושים, הכאב קיים.
  • מה מקל – ישנם מטופלים שאין שום דבר שיכול להרגיע את הכאב. לעומתם ישנם אלו שאם הם יישענו על הקיר, הכאב ייפחת באופן משמעותי. גם למרכיב זה חשיבות גבוהה.

פיזיותרפיסט מומחה בכאבי גב יוכל לאסוף את כל 4 הסעיפים האלו למידע אישי על הכאבים שלכם כדי להתאים לכם את התוכנית המדוייקת להקלה על הכאבים. אבל בינתיים, עד שתפנו לפיזיותרפיסט מומחה בקרבת מגוריכם, הכנתי עבורכם 5 תרגילים להקלה על כאבי הגב שלכם.

כאבים בגב טיפול

5 תרגילים להקלה בכאב הגב שאפשר לעשות לבד

לסובלים מכאבי גב 2-6 שבועות ומצליחים לתפקד חלקית:

תרגיל #1

זהו השלב שאתם יכולים להתחיל לחזק בעדינות את הבטן כדי שתתן תמיכה לגב ותוריד מהעומס שעובר אליו בפעולות יומיומיות. בתרגיל זה אתם בשכיבה על הגב מניחים כף יד בגב תחתון ובעדינות דוחפים את הגב אליו עם מעט מאוד תנועה. שימו לב לא להרים אגן ולא לגלגל אותו. יש לבצע “דחיפה” עדינה זו לעבר כף היד, להחזיק כ10 שניות ולשחרר. חיזרו על התרגיל 10 פעמים.

תרגיל #2

פה אתם מפתחים את היציבות של עמוד הגב תוך תמיכה של שרירים מסביב לו. מעמידת שש, הרימו יד ורגל נגדיים. החזיקו 3 שניות והורידו לעמדת מוצא. יש לבצע 10 פעמים.

תרגיל #3

בתרגיל השלישי אתם מתחילים מעמידה ויורדים לכיפוף תוך החלקה של הגב על הקיר התומך. כאן אתם מחזקים את הרגליים ושרירי הישבן. חיזוק הרגליים ושרירי הישבן מפחיתים גם הם עומס מהגב. יש לבצע 10 פעמים לאט.

תרגיל #4

זהו תרגיל ששמו פלאנק. אתם מתחילים משכיבה על הבטן. רגליים ישרות לכל אורכן ונישארות ככה לכל זמן התרגיל. מתרוממים תוך השענות על המרפקים. מחזיקים 3-10 שניות ויורדים למטה. יש לבצע 7-10 פעמים. זהו תרגיל מעט יותר קשה והוא מחזק מעולה את הבטן.

תרגיל #5

זהו תרגיל של סיבוביות ומתיחה קלה לגב ולרקמות שמסביב. יש להתחיל משכיבה רגילה על הגב. ממצב זה להביא רגל אחת כפופה בסיבוב לעבר צד שני ויד של צד נגדי מתוחה הצידה. בצעו בעדינות תרגיל זה. אם הוא יוצר כאב קל, זה בסדר. אם הכאב מחמיר מאוד, תבצעו פחות סיבוביות בתרגיל. להישאר במצב המתוח והמסובב 20-30 שניות. לבצע 5 פעמים.

כל תרגיל כדאי לבצע 2-3 סדרות. בין סידרה לסידרה יש לנוח כחצי דקה.

מאחלת לכם הקלה מהירה על הכאבים ואל תשכחו לקבוע בהקדם תור לפיזיותרפיסט מומחה בכאבי גב שיוכל לזרז את ההחלמה שלכם ולתת לכם הדרכה שתפחית סיכוי להתקף גב חוזר.

בהצלחה!

פיזיותרפיסט פרטי

מעניין? מועיל? שתפו את הפוסט ותעזרו למישהו

WhatsApp chat