פיזיותרפיה למרפק טניס

מרפק טניס
  • סובל מכאבים מוזרים ביד?
  • אינך מבין את מקור הכאב?
  • מעוניין בטיפול פיזיותרפיה למרפק טניס מהפיזיותרפיסט המתאים ביותר אליך?

יתכן שאתה סובל ממרפק טניס. גם אם המחבט היחיד שאי פעם הנפת היה כדי לחסל זבוב מטריד, אתה עדיין עלול לסבול מהתופעה. למזלך אינך צריך לחיות עם זה ויש פתרון וטיפול פיזיותרפי למרפק טניס שמשפר משמעותית (עד כדי הבראה מלאה) את המצב.

מה הוא מרפק טניס

מרפק הטניס בא לידי ביטוב בכאב בצד החיצוני של המרפק, האמה ובפרק כף היד.

מבחינה פיזיולוגית, אלו גידים נפוחים ביד שלך אשר גורמים לתחושת הכאב.

הסיבה בגללה מקשרים את התופעה דווקא לטניס היא שתופעה זו נפוצה בקרב אנשים העוסקים באופן קבוע במקצועות ספורט כגון טניס או סקווש.

אולם, רוב הסובלים ממרפק טניס עוסקים בפעילויות אחרות בהן עליהם לתפוס ו\או לסובב חפצים שונים, לדוגמה: מברגה, פטיש וכו', או אותם ברי המזל שיושבים יום שלם מול מחשב ואינם מקפידים על סביבת העבודה שלהם.

לרוב מרפק טניס משתפר עם הזמן ונעלם בעזרת פעולות פשוטות יחסית כמו מנוחה, קירור המרפק ומשככי כאבים.

במידה ופעולות אלו לא עובדות והכאב נמשך זמן ממושך, כנראה שרופא המשפחה שלך ימליץ על פיזיותרפיה למרפק טניס.

פיזיותרפיסט יכול לעזור לטיפול במרפק טניס

פיזיותרפיה ידועה בתור פתרון לתופעות פיזיות בעיקר, ובולטות בהן תופעות מסוג זה. המטרה היא לשפר את הכוח והגמישות של שרירי האמה וכתוצאה מכך למנוע הישנות של התופעה.

פיזיותרפיסט מקצועי יכול ללמד אותך עקרונות בסיסיים של תנועה נכונה יותר של היד, או במידה ואתה ספורטאי, לתת לך את הטיפול המתאים לך ואת ההנחיות להימנעות מפציעות.

מתוך עקרונות אלו תוכל לשנות את חבטת הטניס שלך, הצורה שבה אתה מחזיק את המברגה, או כל פעולה אחרת שעולה לפי האבחון המלא שיבוצע על ידי הפיזיותרפיסט.

תוכל לקבל מהפיזיותרפיסט שיטפל בך סדרת תרגילים לשיפור הספקת הדם אל הגידים, שלרוב אינם מקבלים את אותה כמות הדם והחמצן שמקבלים השרירים, ולכן מתפתח בהם הכאב.

ידוע כי שיפור זרימת הדם לאזורים אלו מקדם את הריפוי משמעותית.

לחצו על התמונה למציאת פיזיותרפיסט לטיפול במרפק טניס – פיזיוקליק:

פיזיוקליק - טיפול במרפק טניס

שיכוך הכאב במרפק הטניס

ישנן מספר פעולות שאותן אפשר לעשות על מנת לשכך את הכאבים הנוצרים מהתופעה. כאמור, רצוי לקבל את ההנחיה הזו מפיזיותרפיסט שמומחה לנושא הזה. הפיזיותרפיסט שתבחר ינסה להקל על הכאב ולעזור לגוף שלך להחלים בעזרת פעולות שונות כמו:

  • עיסוי קרח
  • גירוי שרירים
  • אביזרים לתמיכה באיבר
  • אולטרסאונד

כמו כן תקבל מהפיזיותרפיסט הנחיות להתנהלות יומיומית נכונה יותר, התאמה של סביבת העבודה שלך לגופך ושיפור תנועות המפרקים שלך לשימור המצב תקין לאורך זמן.

תרגילים לדוגמא לטיפול במרפק הטניס

לאחר שהכאב יורד מעט, תוכל להתחיל לעשות מדי יום מספר תרגילים שיכולים לשפר את מצבך ולשמר את תקינות ובריאות היד שלך.

כן חשוב לעבור על התרגילים האלו עם הפיזיותרפיסט שמטפל בך ולהתאים לך את התכנית המתאימה ביותר עבורך.

בביצוע תרגילים אלו כדאי לשים לב אל הגוף. במידה וחשים כאב מפסיקים את התרגול! אין מטרה להגיע לסף הכאב. זה עלול להזיק ולהחמיר את הפגיעה בגידים.

בתרגילים אלו, מספר החזרות והתרגולים הם המלצה בלבד, הפיזיותרפיסט שלך הוא המלווה הישיר והתכנית שלו היא התכנית אליה עליך להיצמד.

הקשב למטפל שלך והקשב לגופך. אם 10 חזרות גורמות לכאב, התחל עם 5. אם תרגול של פעם ביום זה אינטנסיבי מידי נסה לתרגל יום כן יום לא והגבר את התדירות בהדרגה.

על מנת לספק מושג כללי על טיפול הפיזיותרפיה, להלן מספר תרגילים לדוגמא:

מתיחת אצבעות:

  • הצמד את האגודל אל שאר האצבעות ושים גומייה סביב כל חמשת האצבעות.
  • לאט, הרחק את האגודל משאר האצבעות ככל שניתן ואז הצמד חזרה באיטיות.
  • עד 25 חזרות

בצע את המתיחה הזו עד 3 פעמים ביום. אם מתיחה זו מרגישה קלה מידי הוסיפו גומייה.

מחיצת כדור:

  • החזק כדור טניס או כדור גומי רך בידך.
  • מחץ את הכדור ושחרר עד 25 פעמים בתרגול

בצע את המתיחה הזו עד 3 פעמים ביום. אם היא גורמת לכאב, השתמש בחפץ רך יותר כמו ספוג, או גרביים מגולגלות בתור התחלה.

כיפוף פרק כף היד:

  • החזק את היד ישרה כך שהמרפק אינו מכופף כלל וכף היד פונה למעלה.
  • השתמש בידך השנייה על מנת למתוח את אצבעות כף היד המיושרת כלפי מטה, ולכיוון האמה. משוך את האצבעות מטה עד שתרגיש מתיחה קלה באמה.
  • החזק את המתיחה 15 שניות
  • חזור על המתיחה 3 עד 5 פעמים

בתור התחלה בצע 3 עד 5 פעמים ביום. תוכל להחזיק את המתיחה עד 30 שניות ולהגביר את התדירות גם עד 10 פעמים ביום.

מאריך פרק כף היד:

מתיחה זו זהה למתיחה הנ"ל כאשר ההבדל היחיד הוא שכף היד פונה למטה במקום למעלה.

  • החזק את היד ישרה כך שהמרפק אינו מכופף כלל וכף היד פונה למטה.
  • השתמש בידך השנייה על מנת למתוח את אצבעות כף היד המיושרת לכיוון הגוף ולכיוון האמה. משוך את האצבעות כך שתרגיש מתיחה קלה בתחתית האמה.
  • החזק את המתיחה 15 שניות
  • חזור על המתיחה 3 עד 5 פעמים

סיבוב פרק כף היד:

  • כופף את המרפק בזווית ישרה לצד הגוף כך שתיווצר האות האנגלית L
  • הושט את היד כאשר כף היד פונה למעלה
  • בעדינות סובב את פרק כף היד כך שכף היד תפנה מטה
  • החזק את המתיחה 15 שניות
  • חזור 3 עד 5 פעמים

חיזוק האמה:

  • החזק משקולת של חצי קילו – אפשר לחלופין לאחוז כלי כמו פטיש או מפתח צינורות – ושב על כיסא
  • תמוך באמה על הירך או על קצה השולחן כך שפרק כף היד לא נתמך
  • תפוס את המשקולת מלמטה ולא באמצע – בידית האחיזה – כמו שנהוג לאחוז במשקולת
  • לאט, סובב את היד כך שכף היד שלך פונה למעלה. הקפד להזיז רק את האמה ולא את המרפק.
  • לאט סובב את כף היד למטה, לא את המרפק
  • חזור 10 פעמים

בתור התחלה בצע פעם או פעמיים ביום, נסה יותר אם אפשר. ניתן בהדרגה גם לחזור עד 20 פעמים בתרגול.

סיכום ומסקנות

מרפק טניס הינה תופעה ידועה ודי מציקה. קיימים דרכים פשוטות מאד לטפל בתופעה ואין שום הכרח לחיות איתה. אין לך סיבה לסבול. צור קשר עוד היום עם פיזיותרפיסט מקצועי הקרוב לאיזור מגוריך ומתמחה בטיפול במרפק טניס.

תוכל למצוא פיזיותרפיסט מומלץ לטיפול במרפק טניס במאגר הפיזיותרפיסטים המלא של פיזיוקליק בפשטות רבה.

לטיפול והתאמה אישיים עם ממומחים בתחום פציעות ספורט, היכנסו לפיזיוקליק-  האתר שיימצא לכם את הפיזיותרפיסט המדוייק לבעייה שלכם בקירבת ביתכם!

**מאמר זה משלים ומייעץ אך אינו בא במקום ייעוץ רפואי מלא .**

 

 

 

מעניין? מועיל? שתפו את הפוסט ותעזרו למישהו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
סגירת תפריט
WhatsApp chat