fbpx

עזרה וטיפול במבוגרים – גם פיזיותרפיה וגם דרכים נוספות

טיפול במבוגרים

טיפול פיזיותרפי יכול לתת מענה למגוון רחב של צרכים בקרב מבוגרים. עם זאת, הטיפול כשלעצמו לא תמיד מספיק כי הוא דורש לעיתים גיבוי סיעודי ושירותים נוספים. לפיכך, ההמלצה היא להשתמש בטיפול הפיזיותרפי על מנת לסייע למבוגרים ברמה הפיזית – אך להכיר את האופן שבו ניתן לעזור למבוגר שהפך לסיעודי ולבני משפחתו.

אשפוז בבית חולים

לעיתים קרובות אדם קשיש מאושפז בבית חולים עוד לפני שהוא מוגדר סיעודי וכאשר עוד לא ברור מה היקף הטיפול הפיזיותרפי שהוא יצטרך. כאן, מה שחשוב לעשות לטובת טיפול למבוגרים הוא לבדוק את אפשרויות השיקום אחרי השחרור, בבית החולים או בקהילה, ולפעול בהקדם להגשת תביעה לגמלת סיעוד.

חזרה לפעילות

העניין של חזרה לפעילות עם או בלי פיזיותרפיה מורכב יותר מכפי שנהוג לחשוב. ראשית, במסגרת טיפול למבוגרים צריך להחליט אם חוזרים לפעילות בעזרת שיקום רפואי ולהשיג את מכשירי השיקום והניידות הנדרשים. שנית, צריך לקבל סיוע ומימון לשיפוצים הנדרשים בבית. רק לאחר כל זה ניתן לחזור בפועל לפעילות ולשלב את תרגילי הפיזיותרפיה של טיפול למבוגרים.

פיזיותרפיסט פרטי מי מומלץ

סיוע יום יומי

עזרה וטיפול במבוגרים שנמצאים במצב סיעודי הם משהו שמתקיים באופן יום יומי ומסביב לשעון. כאן, מה שצריך לעשות הוא לבדוק אם עדיף להעסיק עובד זר בסיעוד או להעסיק עובדי סיעוד ישראליים וכמובן להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה והתלבטות. יתרה על כך, את הסיוע היום יומי יש להתאים לאורח החיים של המטופל.

סיוע מהמערכת הציבורית

ההיבט של סיוע מהמערכת הציבורית נוגע בעיקר לאופן שבו אפשר לממן עזרה וטיפול בקשישים עדיף להתחיל לטפל בנושא הזה מוקדם כדי למנוע עיכובים, אך יש לשים לב בעיקר לנושאים כמו טיפול רפואי בבית וסיוע ממערכת הרווחה.

לסיכום, פיזיותרפיה היא נקודה אחת מבין רבות במה שנוגע לעזרה ו טיפול בקשישים על אף החשיבות של תרגילי פיזיותרפיה, כדאי לחשוב מוקדם על האופן שבו מתמודדים עם אשפוז בבית חולים ועל חזרה לפעילות. בהמשך, ניתן גם לקבל סיוע יום יומי ועזרה מהמערכת הציבורית בכל מה שנוגע למימון.

מעניין? מועיל? שתפו את הפוסט ותעזרו למישהו

WhatsApp chat
דילוג לתוכן