fbpx

זכויות שיקום לאחר אירוע מוחי

ארוע מוחי .שבץ מוחי. אחרי שבץ מוחי לאחר שבץ מוחי שיקום נוירולוגי אחרי ארוע מוחי האם ארוע מוחי. לאחר ארוע מוחי, מרכזי שיקום לאחר אירוע מוחי, שבץ מוחי תסמינים, פיזיותרפיה לאחר אירוע מוחי, שבץ מוחי טיפול, שבץ מוחי שיקום, תרגילים לאחר אירוע מוחי, אירוע מוחי חולף אבחון, אירוע מוחי קל, קריש דם במוח, אירוע מוחי צד שמאל, אירוע מוחי צד ימין, מזון למניעת אירוע מוחי, אירוע מוחי קל פגיעה בדיבור, איך מזהים אירוע מוחי קל, כמה זמן שיקום אחרי אירוע מוחי, מה זה אירוע מוחי

זכויות שיקום לאחר אירוע מוחי

 

המוח שולט בתנועות שלנו, מאחסן את הזיכרונות שלנו, והוא מקור המחשבות, הרגשות והשפה שלנו. המוח גם שולט בתפקודים רבים של הגוף, כמו נשימה ועיכול. שבץ מוחי, הנקרא לפעמים אירוע מוחי, מתרחש כאשר משהו חוסם את אספקת הדם לחלק מהמוח או כאשר כלי דם במוח מתפוצץ. בשני המקרים, חלקים במוח נפגעים או מתים. שבץ מוחי עלול לגרום לנזק מוחי מתמשך, נכות ארוכת טווח או אפילו מוות.

כדי לעבוד כראוי, המוח זקוק לחמצן. העורקים מספקים דם עשיר בחמצן לכל חלקי המוח. אם קורה משהו שחוסם את זרימת הדם, תאי המוח מתחילים למות תוך דקות, כי הם לא יכולים לקבל חמצן וזה גורם לשבץ מוחי.

 

 פיזיותרפיה לאחר אירוע מוחי ושבץ - תור למומחה

שיקום מוחי- מה מגיע?

באתר כל זכות תוכלו לקרוא על הזכויות המגיעות לאמא/אבא או בן/בת זוגך לאחר שחוו אירוע מוחי. ישנן הטבות רבות שחשוב לדעת עליהן ולדרוש אותן בכדי להקל על השיקום של הקרוב שלך ועל העלויות הכרוכות בכך.

אם ההורה שלך זקוק לתרופות באופן קבוע הוא זכאי לתקרת תשלום ברכישת תרופות. אם הוא מקבלי קצבת נכות כללית, הוא זכאי לפטור מתשלומים עבור שירותים שונים בקופות החולים.

מי שמוכר לאחר אירוע מוחי חולף כחולה שיקומי זכאי לשירותי שיקום במסגרת אשפוז או בקהילה, לטיפולי פיזיותרפיה בהתאם למכסה המקובלת בקופת החולים שבה הם חברים ואף לטיפול בית במידת הצורך.

ישנם גם קצבאות הניתנות עבור מגבלות או שירותים מיוחדים וכדאי לברר עוד באתר של כל-זכות אילו מהן רלוונטיות עבור הקרוב שלך, כמו פטור ממס הכנסה (ניתן לקרוא על כך עוד באתר של מס הכנסה).

 

איפה מוצאים את הטיפולים שמגיע לאבא/אמא או בן זוג?

באתר של כמוני-חברים לבריאות תוכלו לקרוא על מגוון אפשרויות הטיפול שמגיעות ויכולות לעזור לקרוב שלך.

הטיפולים הניתנים בעקבות שבץ מוחי חולף הם:

  • פגישה עם עובדת סוציאלית
  • טיפול שיקומי
  • פיזיותרפיה
  • הידרותרפיה
  • טיפול בדיבור
  • ריפוי בעיסוק
  • התאמת סד שיקומי של הקרסול וכף הרגל (במקרה הצורך)
  • טיפול בבוטולניום טוקסין
  • טיפולים נפשיים

כדאי להתחיל מבדיקת בקופת החולים מה הם יכולים לספק לכם ומה הזמינות של התורים. פגישה ראשונה עם עובדת סוציאלית תעזור לעשות סדר בבניית תוכנית ובגורמים שיש ליצור איתם קשר בכדי לקבוע ולקבל את כל מה שאבא או אמא שלך צריכים. בנוסף, עמותת נאמן תוכל להיות לכם לעזר ולייעץ בנושא.

שיקום נוירולוגי אחרי אירוע מוחי, מרכזי שיקום לאחר אירוע מוחי ושבץ

איפה מוצאים מטפל מומחה לאחר שבץ מוחי?

בשביל למצוא מטפל מומחה לאחר אירוע מוחי יש לבחור קודם כל תחום מכיוון שהשיקום הוא רב מערכתי. לאחר השחרור מבית החולים חשוב להתחיל במהרה בטיפול פיזיותרפי על מנת להחזיר את מירב התפקוד העצמאי והניידות האפשרית חזרה לבן/ בת זוגך.

 

מה הזכויות שלי לציוד לאחר ארוע מוחי?

משרד הבריאות משתתף במימון מכשירי שיקום, ניידות והליכה, לבעלי נכות קבועה המתגוררים בקהילה.

אישור לקבלת ציוד ניתן ע”י היחידה להמשך טיפול של קופ”ח לאחר הפנייה של רופא המשפחה. משרד הבריאות מספק בהשאלה – לרוב בתוספת השתתפות עצמית, את כל הציוד שנחוץ כולל כיסאות למקלחת, כיסאות גלגלים ומיטה לחולים סיעודיים קשים. חשוב להקפיד שהציוד הנדרש יהיה רשום במכתב השחרור. כמו-כן ניתן לקבל פרטי ציוד רבים בהשאלה מיד שרה, עזר מציון, עזרה למרפא וארגונים נוספים.

 

מי משלם לציוד ולטיפול אחרי ארוע מוחי?

משרד הבריאות מסייע במימון מכשירי שיקום וניידות לאחר שבץ מוחי במסגרת הקרויה “התוספת השלישית”. השירות ניתן דרך המחלקות למחלות ממושכות ושיקום בלשכות הבריאות המחוזיות.

כל מי שנזקק למכשיר שיקום וניידות על רקע נכות קבועה זכאי להגיש בקשה להשתתפות במימון המכשיר ממשרד הבריאות. משרד הבריאות משתתף ב-75% ממחיר מכשירי השיקום וב-90% ממחיר מכשירי הניידות, בהתאם למחירון שנקבע על ידי המשרד. מימון מלא ניתן למקבלי קצבת זיקנה והשלמת הכנסה, גמלת שארים והשלמת הכנסה, גמלת נכות מלאה שקיומם מבוסס רק על קצבת הנכות ומשפחות עם הכנסה נטו בגובה גמלת זקנה והשלמת הכנסה. המשרד משתתף גם במימון תיקונים של מכשירי ניידות חשמליים, בתום תקופת האחריות שניתנת על ידי הספק. (באתר משרד הבריאות ניתן לקרוא עוד על זכאות למכשירי שיקום וניידות).

טיפול אחרי ארוע מוחי

איך מקבלים החזרים כספיים להוצאות אחרי שבץ מוחי?

בשביל לקבל החזרים כספיים צריך לאסוף טפסים שמקבלים במהלך תהליך השיקום. כדאי לשמור בתיקייה מסודרת במחשב קבלות של אנשי מקצוע וטיפולים, מסמכים רשמיים כמו תעודות ורשיונות והפניות שמקבלים מרופאים ומבית החולים.

באתר של קופת החולים ושל ביטוח הבריאות אפשר להגיש תביעה עם הפניה, רשיון של נותן הטיפול וקבלות.

בנוסף, למי שיש ביטוח בריאות פרטי אפשר ליצור איתם קשר טלפוני וסוכן יוכל לעזור עם הבנת הפוליסה של ההורה שלך, ההחזרים שמגיעים לו והוא יתן תמיכה בכל הקשור להגשת התביעה עצמה.

 

איך יודעים אם מגיע לאמא/אבא בן/בת זוג שלי שיקום נוירולוגי?

כל מי שעבר אירוע מוחי זכאי לטיפול שיקומי נוירולוגי. לקבלת שיקום לאחר שחרור מאשפוז ראשוני, יש צורך בהמלצת בית החולים לשיקום הנדרש. המלצה זו תינתן בסיכום השחרור מבית החולים. כדאי לשאול עוד בבית החולים את הרופא האחראי על מה הוא ממליץ. עובדת סוציאלית תעזור לבנות את התוכנית של השיקום בהקשר לאפשרויות ולטיפולים השונים.

סל הבריאות הממלכתי שבאחריות קופות החולים כולל שיקום נוירולוגי לנפגעי שבץ מוחי במסגרות שמטרתן להשיב את החולה לתפקוד מרבי בבית ובקהילה.

 

פיזיותרפיסט מומלץ לארוע מוחי

כל הפיזיותרפיסטים אצלנו עוברים סינון גבוה:

  1. רק מומלצי משרד הבריאות בעלי רישיון משרד הבריאות
  2. בעלי ביטוח מוסדר
  3. עברו בדיקה וסינון שיש להם הכשרה וגם ניסיון מתאימים
  4. קיבלו חוות דעת גבוהות של מטופלים קודמים שלהם
  5. עוברים המשך מעקב ופיקוח על פידבק מהמטופלים שלהם
  6. פיקוח צמוד של פיזיותרפיסטית בכירה!

פיזיותרפיסט שיקום מוחי

אולי יעניין אותך גם…

 

 

 

 

WhatsApp chat
דילוג לתוכן