fbpx

כאבים אחרי ניתוח החלפת מפרק ירך

החלפת מפרק הירך היא הליך כירורגי לטיפול בכאבי מפרק הירך. הניתוח מחליף חלקים של מפרק הירך בשתלים מלאכותיים. מפרק הירך מורכב מכדור (בחלק העליון של עצם הירך) ושקע (בעצם האגן). ניתוח החלפת מפרק הירך כולל החלפה של חלק אחד או שניהם. מטרת ההליך היא לאפשר לך לחדש את הפעילות היומיומית ולהתאמן עם פחות כאבים.

הרופא שלך עשוי להמליץ ​​על החלפת מפרק הירך אם יש לך כאב משמעותי, דלקת ונזק למפרק הירך שלך עקב מצבים כמו דלקת מפרקים ניוונית, דלקת מפרקים שגרונית, אוסטאונקרוזיס, שבר בירך או גידול במפרק הירך.

ההחלמה לאחר החלפת מפרק הירך מתחילה מיד. מומלץ לקום ולהתהלך בהקדם האפשרי לאחר הניתוח. בין אם אתה הולך הביתה או ליחידה שיקומית לאחר הניתוח, תזדקק לפיזיותרפיה למשך מספר שבועות עד שתתחזק ותשיג טווחי תנועה טובים.

המנתח, הפיזיותרפיסט או המרפא בעיסוק יכולים לייעץ לך מתי אתה מוכן ללכת עם או בלי סיוע של אביזר עזר, וכיצד לנהל את הכאב שלך. המוטיבציה ושיתוף הפעולה שלך בפיזיותרפיה הם קריטיים לתהליך החלמה יעיל ולהצלחת הניתוח הכוללת.

כאבים אחרי ניתוח החלפת מפרק ירך

כאבים אחרי ניתוח החלפת מפרק ירך- למה?

ניתוח החלפת מפרק הירך כולל הסרת מפרק הירך והחלפתו במפרק מלאכותי המורכב בדרך כלל ממתכת, קרמיקה ופלסטיק קשיח. השתלים המשמשים להחלפת מפרק הירך עשויים בצורה שעומדת בפני קורוזיה ובלאי. עבור רוב האנשים שעוברים את הניתוח, החלפת מפרק הירך מצליחה להקל על כאבי מפרק הירך ולהחזיר את תפקוד הירך.

הכאב שאולי חווית לפני הניתוח אמור להיעלם מיד. אתה יכול לצפות לחוש כאבים כתוצאה מהניתוח עצמו, אך זה לא יימשך לאורך זמן. יוצעו לך תרופות לשיכוך כאבים כל כמה שעות. מומלץ ליטול תרופות אלו באופן קבוע במהלך 48 עד 72 השעות הראשונות.

כאשר לאנשים יש כאבים לאחר הניתוח, לעתים קרובות יש בעיה בסיסית שניתן לאבחן ולפתור ביעילות אם היא מטופלת באופן מיידי. ייתכן שפיתחת זיהום סביב המפרק המלאכותי. זיהומים רבים ניתנים לטיפול יעיל באמצעות אנטיביוטיקה. אבל זיהום גדול ליד מפרק הירך המלאכותי שלך עשוי לדרוש ניתוח להסרה והחלפת המפרק.

סיבה אפשרית נוספת לכאב שלך יכולה להיות שהמשתל רופף. זה יכול לקרות לאורך זמן במקרים מסוימים, אבל זה לא נפוץ כיום. הטכנולוגיה של היום הופכת את הסיכוי לשתל רופף פחות מאשר בעבר, מכיוון שתלים רבים המשמשים כעת נועדו לצמוח לתוך העצם. אם השתל שלך השתחרר חשוב לזהות אותו ולתקן אותו בהקדם האפשרי. כאשר השתל מתרופף הוא נוטה להתחכך בעצם וזה יכול לגרום לאובדן עצם, מה שהופך את המפרק לקשה יותר לתיקון.

הכאב יכול להיות גם תוצאה של דלקת בגיד הירך. גידים הם החוטים העבים והסיביים המחברים את השריר לעצם. במקרה זה, הגיד המושפע הוא ה-psoas – גיד הממוקם במפרק הירך שעוזר למפרק לנוע.

 

מה צפוי בהחלמה מהחלפת מפרק ירך?

לאחר הניתוח, הצוות הסיעודי יעקוב אחר מצבך ותהיה לך חבישה גדולה על הרגל כדי להגן על הפצע. הצוות יעזור לך לקום וללכת מהר ככל האפשר לאחר הניתוח. בתחילה, תרגישאי נוחות בזמן הליכה ופעילות גופנית, והרגליים עלולות להיות נפוחות. פיזיותרפיסט ילמד אותך תרגילים שיעזרו בחיזוק הירך ויסביר מה כדאי ומה אסור לעשות לאחר הניתוח. הוא ילמדו אותך איך להתכופף ולשבת כדי להימנע מפגיעה בירך החדשה שלך.

אל תתפלא אם תרגיש עייף מאוד בהתחלה. עברת ניתוח גדול ולשרירים ורקמות המקיפים את הירך החדשה שלך ייקח זמן להחלים. עקוב אחר עצתו של הצוות הכירורגי והתקשר לרופא משפחה אם יש לך דאגות או שאלות כלשהן. התרגילים שהפיזיותרפיסט שלך נותן לך הם חלק חשוב מההחלמה שלך. חשוב שתמשיך איתם ברגע שאתה בבית.

פיזיותרפיסט פרטי מי מומלץ

 

איזה כאבים יכולים להיות באזור הירך האחורית או הקידמית?

כאב לאחר ניתוח החלפת מפרק הירך הוא אופייני. כאשר אתה עובר הליך כירורגי כזה, גופף עובר טראומה משמעותית בהחלפת המפרק הפגוע. אמנם זה יפחית כאב ואי נוחות בטווח הארוך, אבל זה יכול לגרום לכאב חריף בטווח הקצר. רוב האנשים יכולים לצפות לנפיחות קלה עד בינונית ולכאב שיחלפו תוך 3-6 חודשים. ברוב המקרים, כאב בירך לאחר החלפת מפרק הירך הוא קל עד בינוני. בדרך כלל זה יהיה כאבים בירך הקדמית או כאבים בירך האחורית. חלק מהאנשים עלולים לחוות גם אי נוחות שמתגלה כחוסר תחושה בירך.

איזה שיקום מומלץ לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך בגישה קדמית או אחרת?

פעילות גופנית סדירה להחזרת הכוח והניידות לירך שלך, וחזרה הדרגתית לפעילויות יומיומיות חשובים לשיקום לאחר החלפת מפרק ירך מלאה. המנתח האורתופדי והפיזיותרפיסט שלך עשויים להמליץ ​​לך להתאמן במשך 20 עד 30 דקות ביום, או אפילו 2 עד 3 פעמים ביום במהלך ההתאוששות המוקדמת שלך.

תרגילי פיזיותרפיה יעזרו להגביר את זרימת הדם לרגליים, דבר שחשוב למניעת קרישי דם בנוסף לחיזוק השרירים ולשיפור תנועות הירך. מומלץ להתחיל את התרגילים ברגע שתוכל. ניתן להתחיל אותם בחדר ההתאוששות זמן קצר לאחר הניתוח. אתה עלול להרגיש לא בנוח בהתחלה, אבל תרגילים אלה ישפרו את ההתאוששות שלך ולמעשה יפחיתו את הכאב לאחר הניתוח.

האם פיזיותרפיה אחרי הניתוח הוא הפתרון להפחתת כאבים במפרק הירך?

טיפול פיזיותרפיה הוא חלק מכריע בהחלמה שלך, לכן חשוב שתמשיך בתרגילים לאחר עזיבת בית החולים. טיפול פיזיותרפיה ישפרו את כוח השרירים והגמישות ויעזור לך להחזיר את ההליכה שלך ולתפקד בהקדם האפשרי.

יעדי השיקום יכללו:

  • הפחתת כאב ונפיחות
  • שיקום ושמירה על טווח תנועה מלא בירך
  • הגברת חוזק בשרירי הירך
  • חינוך מחדש של הליכה
  • הגברת הכושר והסיבולת
  • קידום עצמאות באמצעות פעילות פונקציונלית
  • שיפור איכות החיים

האם תרגילי פיזיותרפיה לירך ותרגילים לחיזוק מפרק הירך יעזרו עכשיו?

ישנן תנועות מסוימות שאסור לעשות בששת השבועות הראשונים. לדוגמה, אסור לך לחצות את הרגליים או לסובב את הירך פנימה והחוצה. הפיזיותרפיסט שלך בבית החולים ייתן לך עצות וטיפים נוספים להגנה על מפרק הירך שלך. בשבועות הראשונים המטרות העיקריות הן לשלוט בכאב ובנפיחות שלך, לשפר באופן פסיבי את טווח התנועה ואת כוח השרירים.

בהמשך הטיפולים ההתמקדות תהיה בשחזור היכולת התפקודית שלך כך שתוכל לחזור לפעילויות שאהבת לעשות בעבר. ההתקדמות שלך תהיה במעקב קפדני כדי להבטיח שאתה בטוח בביצוע הפעילויות. הפיזיותרפיסט שלך ילווה ויתמוך בך לאורך כל התוכנית שלך כדי להבטיח את ההחלמה הטובה ביותר האפשרית. הטיפול הפיזיותרפי שלך יכלול העלאת דרגות קושי של התרגילים שלך כדי לחזק את השרירים סביב הירכיים שלך וברגליים ולהמשיך להגדיל את טווח התנועה בירך שלך.

הצלחת השיקום שלך והזמן שנדרש להחזיר אותך לתפקוד שהיה לפני הניתוח ותחילת הכאבים תלויים בדבקות שלך לתוכנית הטיפול שלך. ההחלמה עשויה להימשך עד 6 חודשים, אך פיזיותרפיה תשפר את איכות החיים והיכולת שלך בפעילות ספורטיבית ויומיומית.

פיזיותרפיסט פרטי

כל הפיזיותרפיסטים אצלנו עוברים סינון גבוה:

  1. רק מומלצי משרד הבריאות בעלי רישיון משרד הבריאות
  2. בעלי ביטוח מוסדר
  3. עברו בדיקה וסינון שיש להם הכשרה וגם ניסיון מתאימים
  4. קיבלו חוות דעת גבוהות של מטופלים קודמים שלהם
  5. עוברים המשך מעקב ופיקוח על פידבק מהמטופלים שלהם
  6. פיקוח צמוד של פיזיותרפיסטית בכירה!

אולי יעניין אותך גם…

מעניין? מועיל? שתפו את הפוסט ותעזרו למישהו

WhatsApp chat
דילוג לתוכן