fbpx

שבץ מוחי- המידע המלא לשיקום

ארוע מוחי שבץ מוחי אחרי שבץ מוחי לאחר שבץ מוחי שיקום נוירולוגי אחרי ארוע מוחי האם ארוע מוחי לאחר ארוע מוחי

מרכזי שיקום, ציוד ומרכזי יום לאחר ארוע מוחי

שבץ מוחי תוקף את המוח – מרכז השליטה האנושי – ומשנה חיים ברגע. המוח מחולק לאזורים השולטים בדברים שונים ולכן השפעת השבץ תלויה באזור המוח בו הוא פוגע. פגיעה באזור מסוים במוח של אמא, אבא, בן או בת זוגך יכולה להשפיע על האופן שבו הם חושבים, מתנהגים, משתמשים במילים, בולעים, רואים, מרגישים, נוגעים ומניעים את הגוף שלהם. שבץ מוחי יכול לקרות לכל אחד בכל גיל. על מנת להתאים טיפול מיטבי למטופל עם חשש לשבץ מוחי נחוצה אבחנה של סוג האירוע המוחי, מיקום הפגיעה וחומרת השבץ כאשר לזמינות הטיפול יש תפקיד מכריע בהתמודדות עם מחלה זו ובהפחתת נזקיה.

שבץ מוחי משפיע על כל אחד בצורה שונה. גברים נמצאים בסיכון גבוה יותר לשבץ מוחי וככל שמתבגרים הסיכון עולה אך חשוב לזכור ששבץ מוחי ניתן למניעה עבור רבים. חלק מהגורמים שבשליטתנו כוללים הקפדה על טיפול בלחץ דם גבוה, עודף משקל, הפסקת עישון, טיפול בכולסטרול גבוה, הפסקת צריכה גבוהה של אלכוהול וטיפול בסוכרת.

 

בתי חולים שיקומיים ומרכזי שיקום לאחר שבץ מוחי

שיקום באשפוז אחרי אירוע מוחי מאפשר להורה שלך לעבור את תקופת השיקום במסגרת בה יש צוות רב מקצועי. צוות זה כולל: רופאי שיקום, נוירולוגים, פסיכולוגים שיקומיים, אנשי סיעוד, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, מדריכי תעסוקה, קלינאי תקשורת, עובדים סוציאליים ודיאטניות. הצוות עומד לרשותכם בהדרכה, בהדגמה, בתרגול ובתמיכה. בדרך כלל משך השיקום באשפוז נע סביב תקופה של כשלושה חודשים. לרוב יתקיים במחלקה של שיקום גריאטרי.

ישנם מספר בתי חולים ומרכזי שיקום בארץ:

  • בית לוינשטיין – מרכז שיקומי גדול ברעננה הנותן שירותים וטיפולים שיקומיים כמו ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, טיפול באומנות ובמוזיקה, טיפול פסיכולוגי וקלינאות תקשורת. בנוסף ישנה מרפאה מיוחדת המטפלת בהפרעות תנועה וטונוס המאפיינות רבים מאלו שעברו אירוע מוחי.
  • בית החולים “הדסה” הר הצופים – כולל מרכז שיקומי ברמה גבוהה. הוא כולל מחלקת פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, טיפול במים בבריכה תרמית, טיפול פסיכולוגי וסוציאלי ועוד.
  • בית חולים מאיר בכפר סבא – המחלקה הגריאטרית שיקומית כוללת טיפולי פיזיותרפיה, טיפול פסיכולוגי, עובדת סוציאלית וריפוי בעיסוק.
  • בית חולים שיקומי גריאטרי בית רבקה בפתח תקווה – המרכז השיקומי כולל מחלקה מיוחדת לאנשים שעברו אירוע מוחי, ובמסגרתה ניתנים טיפולי פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת ועוד.
  • מרכז שיקומי בבית החולים תל השומר – במרכז ישנה מחלקה לשיקום נוירולוגי המסייעת לאנשים שעברו אירוע מוחי וכוללת לצד הטיפולים הרגילים גם הידרותרפיה ומעבדת תנועה ומציאות מדומה.
  • מרכז רפואי רעות בתל אביב – המרכז השיקומי נותן טיפולים לאנשים לאחר אירוע מוחי במסגרת טיפולים יומיים ללא לינה וכולל פיזיותרפיה, פסיכולוגיה שיקומית, ריפוי בדיבור, ריפוי בעיסוק ופגישות עם עובדת סוציאלית.
  • מרכז עזרה למרפא בבני ברק – במרכז מקבלים האנשים שעברו אירוע מוחי טיפולים שיקומיים במסגרת אשפוז יום.

בנוסף לבתי החולים ומרכזי השיקום, יש המעדיפים לעשות שיקום ביתי לאחר שבץ מוחי. שיקום בבית יכול לכלול תוכנית מלאה שאותה מרכיב רופא שיקומי מומחה ובמסגרת התוכנית מקיימים ביקורי רופא ואחות קבועים, פיזיותרפיסט פרטי ועוד צוות רפואי על פי הצורך. היתרונות בשיקום בביתך הם בנוחות עבור הקרוב שלך. לא צריך לנסוע הרבה למרכז השיקום. הוא נמצא בסביבה הטבעית שלו, בנוסף יש סיכון מופחת לחשיפה לזיהומים.

כאן יש אתר עם מידע על שיקום לאחר פגיעה מוחית עם כל השאלות שחשוב לדעת לשאול אות הפיזיותרפיסט.

 

מרכזי אישפוז יום לאחר אירוע מוחי

מרכזי שיקום מסייעים למי שעבר אירוע מוחי לחזור לתפקוד רגיל עד כמה שניתן. הם עובדים על שיפור איכות החיים גם עם יש מוגבלויות כתוצאה מהשבץ. מטרתם להחזיר להורה שלך את יכולותיו הגופניות, החברתיות, הקוגניטיביות, המוטוריות והנפשיות. מטרתם לאפשר לו או לה להיות עצמאיים בפעולות יומיומיות ככל הניתן בפעולות כמו אכילה והתלבשות. החזרה למעגל המשפחה, החברים והעבודה מוצב במרכז המטרה.

במרכז אשפוז יום יש צוות רב תחומי המסייע וסועד את הקרוב שלך לאחר שבץ מוחי. העזרה ניתנת עבור כל החלקים היומיומיים שהם אינם יכולים לבצע בעצמם. פסיכולוג תומך בהורה שלך, בך ובמשפחתכם בהבנה שכולם עוברים משבר. פסיכיאטר יעורב במידה ויש צורך בטיפול תרופתי. פיזיותרפיסט מטפל בבעיות מוטוריות במטרה להחזיר שיווי משקל וחוזק שריר כדי להחזיר להליכה לדוגמא. צוות ריפוי בעיסוק ישאף לשפר תפקוד ידיים. קלינאי תקשורת יעבוד על יכולת דיבור, התבטאות, והבנת הסביבה.
בנוסף, עובד סוציאלי יהיה מנהל התוכנית וילווה את הקרוב שלך ואת משפחתך בתהליך השיקום הנוירולוגי. הוא יסייע בכל החלקים הקשורים בשיקום כמו בפן הכלכלי, המשפטי והחברתי.

יש אנשים לאחר אירוע מוחי שיצטרכו להעזר במכשיר עזר להליכה ועם זה יקבלו הדרכה כיצד להשתמש בהם באופן נכון ותקין.

 

עמותות לציוד לשיקום אחרי שבץ מוחי

עמותת נאמן (נפגעי אירוע מוחי) היא הכתובת העיקרית עבור אנשים לאחר שבץ מוחי בכל הקשור למתן סיוע, הדרכה ותמיכה בצרכים שלהם. העמותה מנסה לעלות את המודעות למחלה ולדרכי מניעתה. העמותה גם מנהלת מאבק לשיפור זכויות הנפגעים ומתן סיוע והכוונה משלימים לחולים. בנוסף, היא מעניקה שירותים ומסגרות חברתיות ושיקומיות בקהילה לנפגעי שבץ מוחי וסיוע בשילובם בקהילה.

בנוסף, בסניפי ובאתר יד שרה תוכלו להשאיל ציוד רפואי על פי הצורך. השאלת הציוד הרפואי והשיקומי, מאפשרת לכל אחד לקבל את המכשור הרפואי הטוב ביותר לו הוא זקוק, בלי להזדקק לרפואה הציבורית. לעמותה יש קטלוג בו תוכלו לדפדף ולבחור על פי כמה קטגוריות. ישנה בחירה לפי מרחק, בחירה של ייעוץ רופא ופיזיותרפיסט וגם אביזרי העזר המתאימים עבורכם. בקטלוג של יד שרה תוכלו למצוא מנעד של אביזרים. יש שם אביזרים להליכה וניידות, אמבטיה ושירותים, וציוד רפואי. כמו כן יש מידע על אשפוז בית ואביזרי בית חולים, אביזרים לאמהות ותינוקות, מיטות ומזרונים, אביזרי עזר לנשימה וציוד לתרגול ושיקום פיזיותרפיה. 

 

רוצה למצוא עכשיו את הפיזיותרפיסט הנכון בשבילך לטיפול לאחר אירוע מוחי?

פיזיותרפיסט פרטי מי מומלץ

כל הפיזיותרפיסטים אצלנו עוברים סינון גבוה:

  1. רק מומלצי משרד הבריאות בעלי רישיון משרד הבריאות
  2. בעלי ביטוח מוסדר
  3. עברו בדיקה וסינון שיש להם הכשרה וגם ניסיון מתאימים
  4. קיבלו חוות דעת גבוהות של מטופלים קודמים שלהם
  5. עוברים המשך מעקב ופיקוח על פידבק מהמטופלים שלהם
  6. פיקוח צמוד של פיזיותרפיסטית בכירה!

אולי יעניין אותך גם…

WhatsApp chat
דילוג לתוכן