fbpx

שיקום פציעות ספורט

פציעות ספורט נפוצות - סוגי פציעות ספורט - פציעות בספורט - פציעות ספורט שכיחות - איך למנוע פציעות ספורט - פציעות ריצה - פציעות ריצה כף רגל - פציעות ריצה נפוצות - שיקום פציעות ספורט - פיזיותרפיה פציעות ספורט -

שיקום פציעות ספורט

המונח “פציעת ספורט” מתייחס לסוגי הפציעות שנפוצות ביותר לקרות במהלך ספורט או פעילות גופנית, אך הן אינן קורות בספורטאים בלבד. הפציעות משפיעות על מערכת השרירים והשלד – מערכת של שרירים, גידים, רצועות, עצמות ורקמות אחרות, המספקת לגוף יציבות ומאפשרת תנועה.

פציעות ספורט מחולקות לשתי קטגוריות רחבות, פציעות אקוטיות ופציעות כרוניות. פציעות אקוטיות מתרחשות באופן פתאומי, לדוגמא כשאתה נופל, מקבל מכה או מסובב את המפרק. פציעות כרוניות נובעות בדרך כלל משימוש יתר באזור אחד בגוף ומתפתחות בהדרגה עם הזמן. דוגמאות לפציעות אקוטיות הן נקעים ופריקות, בעוד שחלק מהפציעות הכרוניות הנפוצות הן שין ספלינטס ושברי מאמץ.

 פציעות ספורט נפוצות - סוגי פציעות ספורט

מה ההגדרה של פציעת ספורט?

פעילות גופנית חשובה לבריאות טובה, אך לעתים קרובות אנשים נפגעים כאשר משתתפים בספורט או בפעילויות גופניות אחרות. פציעת ספורט היא בעצם פגיעה בחלק מהגוף עקב ספורט, פעילות גופנית או משחק ספורטיבי. פציעת ספורט יכולה להיות חריפה (אקוטית) או כרונית (מתפתחת עם הזמן).

הסימנים והתסמינים של פציעת ספורט תלויים בסוג הפציעה. תסמינים נפוצים כוללים: כאבים או רגישות, חבורות, עיוותים, ירידה בטווח התנועה, רעשים שונים מהמפרק כמו קליקים או ‘פופ’, חוסר יכולת לשאת משקל על היד או הרגל, עור חם למגע, נוקשות או חולשה, נפיחות, קושי בהזזת הגפה באופן טבעי.

תוכלו לקרוא עוד על פציעות ספורט נפוצות כאן

איך למנוע פציעת ספורט?

ישנן דרכים רבות למנוע או לפחות להוריד את הסיכון לפציעות ספורט. ראשית, בחר בספורט ובפעילויות פחות מסוכנות (לדוגמה, הימנע מספורט הכולל התנגשויות והתנגחויות).
שנית, גוון בשגרת הספורט שלך – הגוף שלך זקוק לשילוב של פעילות גופנית קרדיווסקולרית (אירובית), אימוני כוח עם משקולות או התנגדות ותרגול גמישות.
שתיית מים לפני, במהלך ואחרי כל פעילות גופנית עוזרת להכין ולשקם את הגוף מפעילות.
חשוב ללמוד טכניקה נכונה ולהשתמש בה במהלך ביצוע הפעילות, בין אם זו ריצה ונחיתה טובה על הרגל, טכניקות לשינויי כיוון מהירים במשחק כדורסל או טכניקת הרמת משקולות נכונה.

בנוסף, תלמד להיות קשוב לגוף שלך ואל תדחף יותר מדי – תנוח כשאתה עייף, תפסיק כל פעילות שלא מרגישה לך נכון ותתחיל לאט לבנות בהדרגה את סולם המאמצים. לדוגמה, לפני שאתה נרשם למירוץ כדאי להתחיל בריצה משולבת עם הליכה עד שתוכל להגיע למרחק ולקצב שנוח לך לרוץ בו בהמשכיות.
כמובן לא לשכוח להתחמם לפני כל פעילות ולנעול נעליים מתאימות וציוד בטיחות תקין.

ואחרון חביב, התייעצות עם פיזיותרפיסט ספורט  לבניית תכנית אימונים הדרגתית שמתאימה לך בעומס ובמטרה תוכל לעזור לך למנוע כמה שניתן פציעה ולעזור לך להתמודד עם פציעה קיימת בצורה הבריאה והטובה ביותר כדי שתוכל לחזור לשגרת האימונים הכי מהר שתוכל (תוך מחשבה והשמת דגש על הבריאות שלך).

 

 איך למנוע פציעות ספורט - שיקום פציעות ספורט - פיזיותרפיה פציעות ספורט

דרכי טיפול בפציעות ספורט

הטיפול בפציעת ספורט יהיה תלוי בגורמים כמו מידת החומרה של הפציעה והחלק בגופך המושפע ממנה. שיקום פציעות ספורט היא תכנית מובנית שתוכננה על ידי פיזיותרפיסטים עבור אנשים שספגו פציעת ספורט. בהתאם לסוג הפציעה שקרתה לך, התוכנית שלך תכלול  תרגילי חיזוק, תנועתיות, טכניקות לשיכוך כאבים ומיומנויות תפקודיות. השיקום צריך להיות מותאם למטרות האישיות שלך ויכלול מעקב אחר ההתקדמות שלך לאורך הדרך עד חזרה לתפקוד קודם.

פיזיותרפיסט פציעות ספורט מומלץ פרטי

מה זה שיקום?

שיקום גופני הוא שיטת החלמה וריפוי ששואפת להחזיר את התפקוד של חלקי גוף שונים. בדרך כלל אנשים עוברים שיקום פיזי לאחר ניתוח אך זה יכול גם לעזור לרפא סוגים מסוימים של כאב כרוני או אקוטי הקשור לעמוד השדרה, למערכת העצבים, לרצועות או לשרירים. שיקום גופני יכול להיות תהליך ארוך שמתחיל בזמן שאתה עדיין נמצא בבית החולים לאחר פציעה או ניתוח, וממשיך במוסד סיעודי מיומן, טיפול בבית, טיפול חוץ ומסגרות נוספות.

לצערנו, פציעות הן תופעה שכיחה בפעילות ספורטיבית. החדשות הטובות הן שהן לא בהכרח חייבות להיות סיום העונה שלך או וויתור על הספורט, במיוחד אם הפציעה זוהתה מוקדם ומקבל מיד את הטיפול המתאים. שיקום פציעת ספורט הוא השיטה היעילה ביותר לצמצום הזמן של ספורטאי בצד וניתן לזרז את חזרתו של ספורטאי למשחק במספר ימים ואפילו שבועות על ידי דבקות במטרה והתמדה בתוכנית שיקום מובנית.

 שיקום פציעות ספורט - פיזיותרפיה לפציעות ספורט

מה זה שיקום פציעות ספורט?

הפיזיותרפיסט שישקם אותך לאחר פציעת ספורט יעבוד איתך כדי לספק תוכנית שיקום יסודית אשר תכלול:

  • שחזור תפקוד מלא בהקדם האפשרי
  • החלמה מהירה יותר וחזרה לספורט שלך
  • חיזוק קבוצות שרירים מוחלשות
  • הפחתת כאב ודלקת מהפציעה שלך
  • שמירה על כושר לב-ריאה בזמן שאתה לא מבצע את הספורט
  • צמצום הסיכון לפציעות עתידיות
  • שיפור הגמישות והקואורדינציה שלך
  • ייעוץ לגבי הנעלה וציוד מתאים

תוכנית השיקום שלך תכלול טיפול ידני של המטפל בנוסף לחלקים אקטיביים שלך כמטופל. תוכנית מותאמת ונכונה תשפר את ההתאוששות שלך על ידי פירוק רקמת צלקת ועידוד ריפוי רקמות, מתיחת שרירים ורצועות להגדלת טווח התנועה, הקלה על התכווצות שרירים או נוקשות ובניית שרירים מוחלשים כדי לחזור לתפקוד מלא.

מי הצוות בשיקום פציעות ספורט?

בשיקום פציעות ספורט תוכל לעבוד עם אורטופד מומחה לפציעות ספורט ופיזיותרפיסט מומחה לפציעות ספורט. ניתן למצוא מכון פיזיותרפיה אשר יעזור בהכוונה לאורטופד פציעות ספורט מומלץ על מנת לבצע הערכה ותוך כדי כבר להתחיל בתהליך השיקום עם פיזיותרפיסט ספורט.

רוב האנשים המתאוששים מפציעת ספורט יפיקו תועלת מטיפול פיזיותרפיה אשר יעשה שימוש בטכניקות כמו עיסוי, מניפולציות ותרגילים כדי לשפר את טווחי התנועה, לחזק את השרירים מסביב ולהחזיר את התפקוד התקין של האזור הפגוע. פיזיותרפיסט יכול גם לפתח תכנית אימונים שתעזור לחזק את חלק הגוף הפגוע ולהפחית את הסיכון להישנות הפציעה.

כמה זמן לוקח שיקום אחרי פציעת ספורט?

בהתאם לסוג הפציעה שיש לך, החלמה יכולה לקחת כמה שבועות עד כמה חודשים או יותר כדי להיות החלמה מלאה.

אל תחזור לרמת הפעילות הקודמת שלך עד שתתאושש לחלוטין, אך עליך לשאוף להתחיל בעדינות להניע את חלק הגוף שנפצע בהקדם האפשרי. תרגילים עדינים יעזרו לשפר את טווח התנועה של האזור. ככל שהתנועה הופכת קלה יותר והכאב פוחת, נסה להכניס תרגילי מתיחה וחיזוק. ודא שאתה לא מנסה לעשות יותר מדי מהר מדי כי זה יכול לעכב את ההתאוששות. התחל בביצוע חזרות תכופות של כמה תרגילים פשוטים לפני שתגדיל בהדרגה את הכמות שאתה עושה. במקרים מסוימים, עזרת איש מקצוע, כמו פיזיותרפיסט ספורט או מומחה לפציעות ספורט, עשויה להועיל. הם יכולים לעצב תוכנית התאוששות מתאימה ולייעץ לך לגבי התרגילים שאתה צריך לעשות ומספר החזרות.

פיזיותרפיסט פציעות ספורט מומלץ פרטי

כל הפיזיותרפיסטים אצלנו עוברים סינון גבוה:

  1. רק מומלצי משרד הבריאות בעלי רישיון משרד הבריאות
  2. בעלי ביטוח מוסדר
  3. עברו בדיקה וסינון שיש להם הכשרה וגם ניסיון מתאימים
  4. קיבלו חוות דעת גבוהות של מטופלים קודמים שלהם
  5. עוברים המשך מעקב ופיקוח על פידבק מהמטופלים שלהם
  6. פיקוח צמוד של פיזיותרפיסטית בכירה!

אולי יעניין אותך גם…

 

מעניין? מועיל? שתפו את הפוסט ותעזרו למישהו

WhatsApp chat
דילוג לתוכן