fbpx

איך למנוע כאבי גב כשעובדים בישיבה שעות רבות

איך למנוע כאבי גב כשעובדים בישיבה שעות רבות

מה גורם לכאבי גב תחתון?

מה זו יציבה נכונה?

איזה מתיחות עוזרות לכאב גב תחתון מישיבה ממושכת?

פיזיותרפיסט מקצועי לכאבי גב תחתון? למה?

מה גורם לכאבי גב תחתון בישיבה?

בסגנון עבודה המודרני, שעות ישיבה רבות הפכו לנורמה. ממשרדים שוקקים ועד לתחנות עבודה מרוחקות, לאורח החיים היושבני יש השלכות המתבטאות לרוב באי נוחות וכאבי גב כרוניים. אם אתם מוצאים את עצמכם כמהים להקלה מהכאבים המלווים ישיבה ממושכת, אתם לא לבד. במאמר זה, נחקור אסטרטגיות יעילות למניעת כאב בזמן ישיבה בעבודה, ונספק תובנות מעשיות המגובות בהנחיית פיזיותרפיסטים מקצועיים ל”תרופה לכאבי גב”.

איך למנוע כאבי גב כשעובדים בישיבה שעות רבות

ישיבה אולי נראית לא מזיקה, אבל תקופות ממושכות באותה תנוחה יכולות לגבות מחיר מהגוף שלך. משרירים תפוסים ועד לפגיעה ביציבה, ההשפעות של ישיבה במשך שעות עלולות להוביל לאי נוחות וכאב גב תחתון.

הפתרון ישיבה ללא כאב מתחיל בארגונומיה – המדע של עיצוב סביבת עבודה המקדם נוחות ויעילות. כך תוכל ליצור עמדה ארגונומית בסביבת העבודה שלך:

1. בחירת כיסא: בחר בכיסא התומך בקימור הטבעי של עמוד השדרה שלך. כפות הרגליים שלך צריכות לנוח על הקרקע, והברכיים שלך צריכות להיות בזווית של 90 מעלות. אם יש לך ספק, התייעץ עם פיזיותרפיסט מקצועי לקבלת המלצות על כיסאות המותאמות לצרכים שלך.

2. מיקום מסך המחשב: הצג שלך צריך להיות בגובה העיניים כדי למנוע מאמץ בצוואר. השתמש בספרים או במעמד מסך כדי להשיג את הגובה האידיאלי.

3. סידור מקלדת ועכבר: מקם את המקלדת והעכבר בגובה המאפשר למפרקי הידיים שלך להישאר במצב ניטרלי. פיזיותרפיסט יכול להדריך אותך בסידור עמדת העבודה שלך ליישור אופטימלי של מפרק כף היד והיד.

4. תנועה קבועה: פרק את תקופות הישיבה הממושכת על ידי שילוב תנועה קבועה. השתמש בטיימר שיזכיר לך לעמוד, למתוח ולהסתובב כל שעה למשך כמה דקות.

 

מה זו יציבה נכונה?

היציבה שלך היא שחקן מפתח במאבק נגד אי נוחות הקשורה בישיבה.

כמה התאמות יכולות לעשות הבדל משמעותי.

תחילה, ודא שהגב שלך נתמך במלואו במשענת הגב של הכיסא. כרית מותנית יכולה לעזור לשמור על העקומה הטבעית של עמוד השדרה התחתון שלך.

שנית, הפעיל את שרירי הליבה שלך כדי לתמוך בעמוד השדרה ולהפחית את העומס על הגב.

שלישית, שמור על הכתפיים רפויות והימנע מרכינה קדימה.

פיזיותרפיסט יכול להדריך אותך בתרגילים כדי לשפר את היציבה ואת תנועתיות הכתפיים.

איזה מתיחות עוזרות לכאבי גב תחתון מישיבה ממושכת?

ביצוע מתיחות יעזור פלאים בישיבה ללא כאבי גב תחתון. שלב את המתיחות הפשוטות האלה בשגרה שלך:

  1. מתיחת צוואר: הטה בעדינות את ראשך הצידה, תוך הבאת האוזן לכיוון הכתף. החזק 15-20 שניות מכל צד. התייעץ עם פיזיותרפיסט מקצועי לקבלת הדרכה לגבי מתיחות צוואר יעילות.
  2. פתיחת חזה: חבר את הידיים מאחורי הגב והרם בעדינות את הידיים, פתח את החזה. החזק למשך 15-20 שניות.
  3. מתיחה לכיפוף הירכיים: עמוד ליד שולחן העבודה שלך והנח רגל אחת על מושב הכיסא שלך. רכון בעדינות קדימה כדי להרגיש מתיחה בקדמת הירך. החזק 15-20 שניות מכל צד.

איך למנוע כאבי גב כשעובדים בישיבה שעות רבות

 

התייעצו עם פיזיותרפיסט מקצועי לפתרונות מותאמים לכאבי גב

בעוד שהאסטרטגיות הללו יכולות להשפיע באופן משמעותי, ההדרכה של פיזיותרפיסט מקצועי היא המשאב הטוב ביותר שלך לייעוץ ופתרונות מותאמים אישית, טיפול בכאבי גב תחתון ולבניית תוכנית פיזיותרפיה לגב תחתון.

הנה למה:

  • הערכה מותאמת- פיזיותרפיסט יכול להעריך את מכניקת הגוף הייחודית שלך ולזהות אזורי דאגה שעשויים לתרום לכאבי גב תחתון הקשורים בישיבה.
  • תוכנית אימונים מותאמת- קבל תוכנית אימונים אישית המיועדת למקד את הצרכים הספציפיים שלך ולשפר את היציבה והניידות שלך כדי להפחית כאבי גב כרוניים.
  • טכניקות מעשית- מטיפול בכאבי גב תחתון ידני ועד תרגילים מתקנים, פיזיותרפיסט משתמש במגוון טכניקות כדי להקל על אי נוחות ולהחזיר את האיזון ובכך בעצם לתת תרופה לכאבי גב.
  • בריאות ארוכת טווח- מעבר להקלה מיידית, פיזיותרפיסט מצייד אותך באסטרטגיות לבריאות ארוכת טווח, מניעת כאב ואי נוחות עתידיים ומניעת דלקת בגב התחתון.

בעולם שבו הישיבה הפכה לעיקר, כאב אינו חייב להיות בלתי נמנע. על ידי יישום עקרונות ארגונומיים, תעדוף יציבה ושילוב מתיחות קבועות, אתה יכול להחזיר את הנוחות בתחנת העבודה שלך. זכור, המומחיות של פיזיותרפיסט מקצועי היא בעלת ברית שלך במסע הזה. התייעץ עם פיזיותרפיסט כדי להבטיח שחווית הישיבה שלך תהיה נטולת כאבי גב תחתון, פרודוקטיבית ומתאימה לרווחתך. הגוף שלך יודה לך, ויום העבודה שלך יהפוך לסימפוניה של נוחות ויעילות.

פיזיותרפיסט פרטי

כל הפיזיותרפיסטים אצלנו עוברים סינון גבוה:

  1. רק מומלצי משרד הבריאות בעלי רישיון משרד הבריאות
  2. בעלי ביטוח מוסדר
  3. עברו בדיקה וסינון שיש להם הכשרה וגם ניסיון מתאימים
  4. קיבלו חוות דעת גבוהות של מטופלים קודמים שלהם
  5. עוברים המשך מעקב ופיקוח על פידבק מהמטופלים שלהם
  6. פיקוח צמוד של פיזיותרפיסטית בכירה!

אולי יעניין אותך גם…

 

WhatsApp chat
דילוג לתוכן