fbpx

מניעת נפילות בגיל השלישי-  5 הטיפים החשובים ביותר לגיל הזהב

נפילות בגיל השלישי הן הגורם המוביל לפציעות עבור אנשים בני 65+. נפילות בקשישים עלולות לגרום לשבר בירך, עצמות שבורות ופציעות ראש. אפילו נפילות ללא פציעה גדולה עלולות לגרום לפחד או דיכאון, מה שמקשה לשמור על פעילות. מניעת נפילות היא דרך מצוינת לוודא שנשארים פעילים וכך גם בריאים ועצמאיים זמן רב ככל האפשר.

החדשות הטובות לגבי נפילות בגיל הזהב הן שניתן למנוע את רובן על ידי 5 צעדים שנפרט עליהם כאן בהמשך.

קבע פגישה עם הרופא שלך

התחל בקביעת תור עם הרופא שלך כדי להעריך את הסיכון שלך ולדון באסטרטגיות למניעת נפילות, ייתכן שהרופא שלך ירצה לדבר על מספר דברים:

  • התרופות שלך: ערוך רשימה של תרופות ותוספי תזונה עם מרשם או ללא מרשם, או הבא אותם עמך לפגישה. הרופא שלך יכול לבדוק את התרופות שלך עבור תופעות לוואי ואינטראקציות שעלולות להגביר את הסיכון שלך לנפילה. כדי לסייע במניעת נפילות, הרופא שלך עשוי לשקול להוריד תרופות שגורמות לך עייפות או משפיעות על החשיבה שלך, כגון תרופות הרגעה, אנטיהיסטמינים וסוגים מסוימים של תרופות נוגדות דיכאון.
  • נפילות קודמות: רשום את הפרטים, כולל מתי, איפה ואיך נפלת. תהיה מוכן לדון במקרים שבהם כמעט נפלת אבל נתפסת על ידי מישהו או הצלחת לתפוס משהו בדיוק בזמן. פרטים כאלה עשויים לעזור לרופא ולפיזיותרפיסט שלך לזהות אסטרטגיות ספציפיות למניעת נפילה.
  • המצב הבריאותי שלך: הפרעות עיניים ואוזניים מסוימות עשויות להגביר את הסיכון לנפילות. ספר לרופא שלך האם אתה מרגיש סחרחורת, כאבי מפרקים, קוצר נשימה או חוסר תחושה בכפות הרגליים והרגליים בזמן הליכה? הרופא או הפיזיותרפיסט שלך עשוי להעריך את כוח השרירים, שיווי המשקל וסגנון ההליכה שלך.

המשך לנוע!

פעילות גופנית יכולה לעזור המון במניעת נפילות. עם אישור הרופא שלך, שקול פעילויות כגון הליכה, אימוני מים או טאי צ’י. פעילויות אלו מפחיתות את הסיכון לנפילות על ידי שיפור כוח, שיווי משקל, קואורדינציה וגמישות.
אם אתה נמנע מפעילות גופנית כי אתה חושש שזה יעלה את הסיכון לנפילה, ספר לרופא שלך. הוא יוכל להמליץ ​​על תוכניות אימונים מפוקחות בקפידה או להפנות אותך לפיזיותרפיסט. הפיזיותרפיסט יכול ליצור תוכנית אימונים מותאמת אישית שמטרתה לשפר את שיווי המשקל, הגמישות וחוזק השרירים שלך.

לנעול נעליים מתאימות למניעת נפילות בקשישים

שקול לשנות את ההנעלה שלך. נעלי עקב, נעלי בית ונעליים עם סוליות חלקות יכולות לגרום לך להחליק, למעוד וליפול. במקום זאת, נעל נעליים יציבות ושטוחות מתאימות במידה וברוחב עם סוליות מונעות החלקה. יתרון נוסף הוא שנעליים מתאימות עשויות גם להפחית כאבי מפרקים!

 

היפטר מדברים העלולים להיות סכנות נפילה פוטנציאליות

כדי להפוך את הבית שלך לבטוח יותר – הרם קופסאות, עיתונים, חוטי חשמל וחוטי טלפון מהדרך. הזז שולחנות קפה, ועמדות צמחים מאזורים שיש בהם הרבה תנועה. אבטח שטיחים רופפים עם סרט דו-צדדי, נעצים או הסר אותם לגמרי. אחסן בגדים, כלים ואוכל בהישג יד. נקה מיד נוזלים, שומן או מזון שנשפכו. השתמש בשטיחים נגד החלקה באמבטיה או במקלחת שלך. בנוסף, ניתן להשתמש במושב אמבטיה, המאפשר לך לשבת בזמן המקלחת.

השתמש במכשירי עזר למניעת נפילות בגיל השלישי

הרופא שלך עשוי להמליץ ​​​​על שימוש במקל או הליכון כדי לעזור ביציבות שלך. גם מכשירי עזר אחרים יכולים לעזור. לדוגמה:

  • מעקות לשני צידי המדרגות
  • מדרגות מונעות החלקה למדרגות עץ חשופות
  • מושב אסלה מוגבה או כזה עם משענות יד
  • מוטות אחיזה למקלחת או לאמבטיה
  • מושב פלסטיק יציב למקלחת או לאמבטיה

לסיכום, נפילות בקשישים עלולות להוביל לשברים

ולכן חשוב לזכור שרבים מהנפילות בגיל השלישי גורמות לפציעות, אובדן עצמאות, והדרדרות בתפקוד היומיומי אך ניתן למנוע נפילות וכדאי להתחיל להכין את עצמך ואת ביתך מראש! פיזיותרפיסט יוכל להגיע אל ביתך ולעזור לאתר ולפתור סכנות פוטנציאליות ולהדריך כיצד להמשיך בפעילות שלך בצורה בטוחה יותר.

פיזיותרפיסט פרטי

רוצה למצוא עכשיו את הפיזיותרפיסט המומחה הנכון בשבילך למניעת נפילות?

כל הפיזיותרפיסטים אצלנו עוברים סינון גבוה:

  1. רק מומלצי משרד הבריאות בעלי רישיון משרד הבריאות
  2. בעלי ביטוח מוסדר
  3. עברו בדיקה וסינון שיש להם הכשרה וגם ניסיון מתאימים
  4. קיבלו חוות דעת גבוהות של מטופלים קודמים שלהם
  5. עוברים המשך מעקב ופיקוח על פידבק מהמטופלים שלהם
  6. פיקוח צמוד של פיזיותרפיסטית בכירה!

אולי יעניין אותך גם…

מעניין? מועיל? שתפו את הפוסט ותעזרו למישהו

WhatsApp chat
דילוג לתוכן