fbpx

פעילות גופנית בגיל השלישי

האם ידעתם כמה חיונית פעילות גופנית בגיל השלישי? גם עבור בריאות הגוף וגם עבור בריאות הנפש. ביצוע תרגילי כושר באופן שגרתי יבטיחו לכם הזדקנות בריאה ואת היכולת ליהנות מגיל הפרישה.

לצד זאת, חשוב מאוד לדעת כיצד לעשות כושר, אילו תרגילים מומלצים יותר ואילו פחות, ומה הדרך הנכונה ביותר לבצעם ללא סיכון לגוף הרגיש ממילא בגיל השלישי, ובהתאם למצבכם האישי.

ככל שאנחנו מתבגרים, מערכות הגוף שלנו נשחקות באופן טבעי ורמת התפקוד שלהן יורדת. פעילות גופנית בגיל הזהב תביא להאטה של תהליך ההזדקנות הגוף ואף לחיזוק המערכות והאיברים, מה שיבטיח לכם גוף יציב ובטוח, ועלייה באיכות החיים.

מגוון התרגילים שניתן לבצע הוא גדול, כך שתוכלו לבחור את רמת הפעילות שלכם. בין אם תעשו תרגילים ביתיים ופשוטים ובין אם תבחרו ללכת לחדר כושר או לקאנטרי קלאב הקרוב לביתכם, העיקר שתהיו בכושר.

לנוחיותכם ראשי המאמר להלן:

מה הם היתרונות של פעילות גופנית למבוגרים?

הזקנה מביאה עימה כאמור שחיקה של מערכות הגוף. כתוצאה מכך, בין היתר, חלה ירידה בתפקוד מערכות הנשימה, כלי הדם והלב, פגיעה בשיווי המשקל, ירידה בקצב בניית העצם ובכוח השרירים, בעיות מפרקים ופגיעות נוספות במערכות השונות של הגוף.

בסופו של דבר איכות החיים נפגעת כמו גם העצמאות והביטחון העצמי שלכם במרחב. אבל כל אלו אינם גזירת גורל, וכל פעילות ספורטיבית, כשהיא מבוצעת נכון, תביא לכם תועלת גופנית ונפשית.

כושר גופני ידוע ביכולתו להביא לאריכות ימים ועלייה בשמחת החיים, זאת על ידי האטה ואף עצירה של כל הליכי שחיקת הגוף שציינו, ובהמשך אפילו לחיזוק וש

יפור התפקוד של הגוף שלנו.

חשוב מאוד להדגיש שיש כמה הבדלים משמעותיים בין כושר גופני בגיל צעיר לבין כושר גופני בגיל מבוגר. הרגישות הגבוהה של הגוף מחייבת עבודה נכונה ומדויקת, שתמנע נזקים אשר עלולים להביא לסיבוכים מיותרים.

לכן מומלץ מאוד, בין אתם מתאמנים בבית ובין אם בחוץ, לעשות זאת בליווי ובייעוץ אנשי מקצוע (בעיקר פיזיותרפיסטים לגיל השלישי שיכולים להגיע אליכם הביתה) אשר יוכלו להכווין אתכם לביצוע אימונים יעילים כמה שיותר.

איזו פעילות גופנית מומלץ לבצע בגיל השלישי?

המגוון כאמור הוא עצום, והבחירה בידיכם. תוכלו לבחור בביצוע תרגילים ביתיים פשוטים יחסית.

דוגמאות לתרגילים פשוטים שאתם יכולים לעשות בכל זמן וביומיום:

  • טיפוס במדרגות – הטיפוס מחזק את שרירי הרגליים והגב, ובין היתר גורם לנו להתנשף קצת, כך שהוא משפר את הפעילות של הלב.
  • תנועות שנועדו לשמור על גמישות האיברים וחיזוק השרירים – סיבובי ידיים פשוטים, מתיחות קלות לרגליים.
  • תרגול מחוץ לבית – פעילות אירובית ואנאירובית רלוונטית בגיל מבוגר כמו בכל גיל אחר. בין אם מדובר בריצה, שחייה, רכיבה על אופניים או הליכה, כל האפשרויות פתוחות, והעיקר שתפעלו באחריות ומתוך מודעות ליכולות הגופניות שלכם (עדיף לאחר יעוץ).

תרגילים נוספים:

אימונים בגיל השלישי, כמו בכל שלב אחר בחיים, מתבססים על בניית שרירים, סיבולת לב ריאה, אימוני יציבות, שיווי משקל וגמישות.

אם תקפידו על פעילות גופנית מגוונת שמותאמת בדיוק לגופכם ויכולותיכם, איכות החיים שלכם תשתפר, הביטחון שלכם יעלה בצורה דרסטית, התלות באחרים תפחת ובעצם תתחילו לחיות מחדש את חייכם!  אז קדימה להתאמן.

מעניין? מועיל? שתפו את הפוסט ותעזרו למישהו

WhatsApp chat
דילוג לתוכן