fbpx

טיפול חדשני בכף יד עם ד”ר ויגלר

הרדמה מלאה זה מפחיד. לדעתי לפחות. גם כשהולכים לניתוח, אפילו קטן, שצריך הרדמה מלאה ויש מלא בדיקות והכנות לפני, יש התאוששות אחרי, יש אישפוז, ויש כאילו שמסיבות בריאותיות בכלל לא מאשרים להם הרדמה מלאה. בגלל כל זה, מאוד ריגש אותי לשמוע מה שיש לדר ויגלר לספר. ממש שינוי מהפכני! (לפחות בשלב זה, בניתוחי כף יד) אז הפעם, ד”ר ויגלר, מומחה ומנהל מערך ניתוח כף יד בבית חולים השרון מספר על איך זה נעשה, מה התחליף להרדמה מלאה, מתי ולמי זה מתאים, מה היתרונות (והחסרונות) ועוד…

טיפול חדשני בכפות הידיים ע”י שיטת ההרדמה המקומית

שיטה שנקראת Wide Awake Anesthesia בה המטופל ער עם הרדמה מקומית בלבד!

רוב הטיפולים בכף היד קורים עם חוסם עורקים אשר אחרי כמה דקות יכול להפוך מעיק ולכן יש צורך בהרדמה. הזרקת אדרנלין הוכחה כדרך בטוחה להחלפת החוסם. גורם להתכווצות כלי הדם וכך יש שדה ניתוחי דמוי חוסם עורקים. בשיטה זו המטופל יכול לראות בעצמו את חיבור הגיד ולנסות לכופף וליישר תוך כדי הניתוח. ההרדמה המקומית אינה מפריעה מוטורית, אינה משתקת את השרירים אלא רק את סיבי הכאב התחושתיים. על כן מטופל שעובר תפירת גיד יכול להזיז ולוודא את הצלחת הניתוח.

הגידים צריכים לנוע במסילות Flexor Sheath בטבעות. לפעמים כשתופרים את הגיד יש התעבות של הגיד שמונעת מעבר חלק בטבעת. בנוסף, במהלך הניתוח ניתן לראות בכיפוף אקטיבי אם יש פתיחה באזור התפירה המעידה על תפירה שאינה חזקה מספיק ומאפשרת תיקון.

מבחינה פסיכולוגית השיטה היא Game Changer כי בסוף הניתוח המטופל רואה את הטווח המלא שקיים אצלו. לאחר הניתוח יש בצקת ונפיחות ולכן בלתי אפשרי לעשות תנועה מלאה. מטופל שראה בניתוח שבכוחות עצמו הוא יכול לעשות את התנועה מקבל את המוטיבציה להשתקם ולעבוד.

למי מתאים?

הספקטרום הולך ומתרחב- שברים, שחיקה… אפשר כמעט בכל ניתוח. בתור מנתח, אומר ד”ר ויגלר, שאינו תלוי ברופא מרדים ולכן הזמינות שלו עולה. בנוסף, יש אנשים שנמצאים בסיכון להרדמה כללית ולכן השיטה הזו מאפשרת דרך בטוחה לנתח בכל זאת. גם אין צורך להפסיק מדללי דם בצורת ניתוח זו, יתרון גדול לאלו שזקוקים לזה.

אני מפחד!

אל דאגה, אנחנו נשים ווילון לחלק ההתחלתי, נדבר תוך כדי, נרגע ונראה לך רק כשתהיה מוכן. לא כל אחד מתאים לכך, אם תרגיש שאינך מסוגל זה גם בסדר אבל הרוב מצליחים להתגבר על זה.

רוצה פיזיותרפיסט עם ניסיון בטיפול בכף יד שיזרז את ההחלמה שלך?

לחץ כאן 

לחזרה לעמוד הסרטונים

 

מעניין? מועיל? שתפו את הפוסט ותעזרו למישהו

פשוט כתוב בשפה שלך את הבעיה שלך

פיזיוקליק

פיזיותרפיה בלחיצת כפתור

המאגר הגדול ביותר בישראל לטיפולי פיזיותרפיה.
פשוט ספר/י לנו מה מטריד אותך, ואנו מיד נתאים לך את הפיזיותרפיסט הנכון.

לקביעת טיפול או התייעצות
התקשרו/שלחו ווטסאפ
054-768-8096
או השאירו פרטים:

WhatsApp chat
דילוג לתוכן