fbpx

זו הַסִּיבָּה שֶׁקָּשֶׁה לְךָ לַעֲמֹד זְמַן רָב

פיזיותרפיה לכאבי גב

 

מתוך הסידרה שלנו של פיזיוסטוריז- Physio Stories בהם דלת הקליניקה נפתחת ואנחנו משתפים אותכם בסיפורים אישיים של מטופלים שלנו, היום נדבר על בת 45 עם כאב גב בעמידה שפנתה אלינו.

כאבי גב בעמידה – סיפורה של אישה בת 45

“שלום, אני אישה בת 45 ואני סובלת מכאבי גב נוראיים כשאני עומדת לאורך זמן. זה התחיל לפני כמה חודשים, בהתחלה רק אחרי שעמדתי הרבה שעות ברצף בעבודה. אבל עכשיו המצב החמיר – אני כמעט לא מסוגלת לעמוד יותר מ20 דקות בלי שיתחילו כאבים חדים בגב התחתון שלי.

תסמינים – כאבים חדים בגב תחתון בזמן עמידה

זה ממש מגביל אותי. אני לא יכולה לעמוד במטבח ולבשל ארוחה שלמה בלי לצאת להפסקות. גם כשאני מנקה בבית או עומדת בתור בסופר, אני מרגישה כאבים וצריכה למצוא מקום לשבת. זה ממש מתסכל שהגוף שלי לא מאפשר לי לתפקד כמו פעם בפעולות יומיומיות פשוטות.

השפעה על חיי היום יום – מגבלות בבישול, ניקיון ועוד

אני דואגת שאולי יש משהו רציני שקורה בגב שלי. מקווה שתוכל לבדוק אותי לעומק ולגלות מה גורם לכאבים האלה ואיך אפשר לטפל בהם. זה מאוד מפריע לי בחיי היומיום ופוגע באיכות החיים שלי. אשמח לכל עצה שתוכל לתת לי.

חרדה ודאגה – פחד מניתוח ומהחמרת המצב

“אני מאוד מפחדת שהכאבים האלה בגב שלי בזמן עמידה ילכו ויחמירו. אני חוששת שבשלב מסוים לא אוכל אפילו לעמוד 10 דקות בלי כאבים עזים. זה ממש מבהיל אותי לחשוב על זה.

גם דואגת שאולי יש משהו רציני בגב שלי שגורם לזה. מה אם יש לי בעיה בדיסק שתצריך ניתוח? או שיש דלקת מסוכנת? המחשבות האלה לא נותנות לי מנוח. אני פוחדת מה יקרה אם הכאבים ימשיכו להחמיר ויגבילו אותי עוד יותר.

חוסר האונים הזה שאני לא יכולה לעמוד זמן רב מבלי לסבול מכאבים קשים, גורם לי לחרדה גדולה. אני מודאגת שלא אוכל לתפקד באופן רגיל, הן בעבודה והן בבית. המחשבה שהמצב יחמיר ואולי אצטרך לעבור ניתוח מפחידה אותי מאוד. אני מקווה שנוכל למצוא פתרון שיעזור לי ויקל על הכאבים האלה.”

פיזיותרפיה לכאבי גב

סיבות אפשריות לכאבי גב – בעיות בדיסקים, שרירים או עצבים

אני מבינה שאת סובלת מכאבי גב חמורים שמונעים ממך לעמוד לפרקי זמן ממושכים. כאבי גב כאלה יכולים להיות מתישים ומגבילים מאוד. בואי ננסה להבין מה גורם להם.

הגב שלנו מורכב מעמוד שדרה, חוליות, דיסקים בין-חולייתיים, שרירים, רצועות ועצבים. כאשר יש בעיה באחד הרכיבים הללו, זה יכול לגרום לכאבי גב.

לדוגמה:

  • פגיעה בדיסק בין-חולייתי – הדיסקים הם כריות הבולמות זעזועים בין החוליות. כשיש נזק או בלאי בדיסק, הוא לא יכול לתפקד כראוי וזה גורם לכאב.
  • דלקת בשרירי הגב – שרירים רבים תומכים בעמוד השדרה. דלקת שלהם מכאיבה ומונעת תנועה חופשית.
  • פגיעה בעצב – לחץ על עצב בגב יכול לגרום לכאבים עזים.
  • בעיית ייצוב – כאשר השרירים לא מצליחים לייצב כראוי את הגב, נוצרים כאבים בתנועה.

נאבחן אותך לעומק כדי למצוא את הגורם המדויק לכאבי הגב שלך. ביחד נציע טיפול ממוקד – פיזיותרפיה, תרופות, הפחתת משקל או טיפולים אחרים – שיקלו על הכאב ויאפשרו לך לחזור לתפקוד מלא.

קשר בין עמידה ממושכת לכאבי גב – נתונים ומחקרים

“אפרט לך גם על הקשר בין עמידה ממושכת לכאבי גב תוך שימוש בנתונים ומחקרים:

על פי מחקר שפורסם בכתב העת Spine, ל80% מהאוכלוסייה יהיו כאבי גב בנקודה כלשהי בחיים. כאבי גב הם אחת הסיבות הנפוצות ביותר לימי מחלה.

מחקר נוסף שנערך בקרב עובדי משרד מצא ש 62% דיווחו על כאבי גב לאחר עמידה ממושכת. ככל שהעמידה ארכה יותר, כך גבר שיעור הכאבים. עמידה מעל 4 שעות רצופות קשורה לסיכון מוגבר.

סיבה אפשרית היא עומס יתר על השרירים התומכים בגב תוך כדי עמידה לאורך זמן. שרירים אלה מתעייפים וכואבים. גם הלחץ על הדיסקים הבין-חולייתיים גדל בעמידה, מה שמעלה את הסיכון לכאבים.

לכן, מומלץ לבצע הפסקות תכופות בעמידה ממושכת, לשנות תנוחה ולהקפיד על יציבה נכונה. פעילות גופנית סדירה גם תורמת לחיזוק שרירי ליבה וגב. ביחד נוכל למצוא דרכים להקל על הכאב שלך.”

 

ואלו ההמלצות שהצענו לה כבר בשיחה הראשונה עד שתפגוש פיזיותרפיסט בתחום גב:

הטעות הקריטית!

מה רוב האנשים עושים כשכואב להם הגב בעמידה? הם מנסים להפחית את הכאב. מה הטעות הקריטית פה? צריך לעשות פעולה מסוימת, טקטיקה, לפני שמתחיל הכאב. נגיד שכואב הגב אחרי 20 דקות של עמידה, זה אומר שאחרי 15 דקות אני צריכה לשבת, אפילו חצי דקה עד דקה ואז לחזור לעמוד. ושוב, לפני שהכאב מתחיל, צריך לתת רגע מנוחה לאותם אזורים שגורמים לכאב.

אז נתחיל מכל הפתרונות בצורה מסודרת.

המלצות ראשוניות – הפסקות תכופות, שינוי תנוחה ועוד

  1. חשוב לעשות הפסקות בעמידה רגע לפני שכואב. לשבת שנייה או לשנות תנוחה וזה יקל מאוד!
  2. בזמן העמידה חשוב קצת להניע את האגן לצדדים. זה יכול לגרום לזה שהכאב יגיע בשלב מאוחר יותר.
  3. חשוב לוודא שיש נעליים תומכות עם סוליות נוחות ובולמות זעזועים.
  4. בזמן העמידה יקל אם באופן תמידי או לסירוגין תשימו יד תומכת כדי שלא כל הגב ישא לבד את המשקל.
  5. חשוב באופן קבוע לעבוד על חיזוקים של הבטן והגב שישפרו יציבה ויפחיתו כאבים. מי שמעוניין שנשלח לו תרגילים מותאמים אישית מוזמן לפנות אלינו.

טיפול מותאם אישית – פיזיותרפיה, תרופות או אמצעים נוספים

הטיפול יותאם אישית ויכלול אופציות כמו פיזיותרפיה, תרופות או אמצעים נוספים שיקלו על הכאבים.

 

פיזיותרפיסט פרטי

כל הפיזיותרפיסטים אצלנו עוברים סינון גבוה:

רק מומלצי משרד הבריאות בעלי רישיון משרד הבריאות
בעלי ביטוח מוסדר
עברו בדיקה וסינון שיש להם הכשרה וגם ניסיון מתאימים
קיבלו חוות דעת גבוהות של מטופלים קודמים שלהם
עוברים המשך מעקב ופיקוח על פידבק מהמטופלים שלהם
פיקוח צמוד של פיזיותרפיסטית בכירה!

אולי יעניין אותך גם…

WhatsApp chat
דילוג לתוכן