כאבים בצוואר ובכתפיים – סיבות ודרכי טיפול

טיפול בכאבים בצוואר

שגרת החיים המודרנית מרגילה אותנו פעמים רבות לעבוד בצורה שגויה עם הגוף. פעולות שאנו עושים במהלך היום שמרגישות לנו טבעיות ואינן מזיקות, עלולות לעיתים דווקא לפגוע באיברים ולהסב לנו כאב.

שניים מהאזורים אשר נוטים לכאוב לנו כתוצאה מעבודה לא נכונה עם הגוף, וכמובן משחיקה שנוצרת לאורך השנים ופציעות שונות ומגוונות, הם הצוואר והכתפיים.

שני אזורים אלו מקושרים לשאר חלקי הגוף האחורי בעזרת רקמות חיבור.

כך נוצר מצב, שכאב במקום מסוים בחלק הגוף האחורי, יכול להיגרם כתוצאה מנזק באזור אחר לגמרי.

לכן כשאנו חווים כאב בצוואר ובכתפיים, סיבת הכאב לאו דווקא נמצאת באותם אזורים, ועלינו לברר את מקור הבעיה.

פיזיותרפיה לטיפול בכאבי צוואר וכתפיים

מטפל פיזיותרפיה מקצועי מאבחן את הבעיה האישית שלכם בפגישת יעוץ ומתאים לכם את תכנית הטיפול המתאימה ביותר.

אבל איך תמצאו את הפיזיותרפיסט המדויק והמתאים ביותר לבעיה שלכם מבלי לחפש בעשרות מקומות ואינדקסים ענקיים?

פשוט מאד! בפיזיוקליק פיתחנו עבורכם מנוע חיפוש מתקדם אשר מאפשר לכם במספר פעולות פשוטות למצוא את הפיזיותרפיסט המתאים לכם לפי הבעיה האישית שלכם, המיקום הגאוגרפי שלכם וכו.

זה הולך כך. עליכם להיכנס למנוע החיפוש, לכתוב בשפה חופשית את הבעיה שלכם ולהיעזר במסננים שפיתחנו עבורכם בכדי לדייק את התוצאות.

צפו בסרטון הדגמה קצר (30 שניות) שמציג את המערכת שלנו

למעבר למנוע חיפוש פיזיוקליק לחצו כאן

הקו השטחי האחורי

רקמות החיבור שמקשרות בין חלקיו האחוריים של הגוף מכונות הקו השטחי האחורי, והן נמתחות מהמצח, דרך כתר הראש אל העורף, במורד עמוד השדרה והרגליים עד קצות הבהונות.

כך למעשה הופך חלקו האחורי של הגוף לרשת של איברים אשר משפיעים אחד על השני וגם מושפעים, וכך בעצם אנו יכולים לחוות כאב באזור מסוים, כשמקור הכאב יתגלה באזור אחר לגמרי. מיקום לא נכון של האגן למשל עלול ליצור תגובת שרשרת שתוביל בסופה לכאב בכתפיים, ותנועה לא נכונה של הכתפיים אנחנו יכולים להרגיש גם בצוואר.

כאבי כתפיים וצוואר – גורמים שונים

במקרים בהם הכאבים חזקים וממושכים, יש לבצע בדיקה רפואית יסודית על מנת לאתר את גורם הכאב ולטפל בו. באופן כללי ובמיוחד בזקנה, מומלץ לבדוק אצל רופא כל כאב אשר מופיע בצוואר ובכתפיים.

יחד עם זאת, כאבים קלים באיברים אלו הם לעיתים תוצאה של עבודה לא נכונה עם הגוף, שניתן לטפל בהם ואף להימנע מהם בעזרת מודעות גבוהה יותר ליציבה נכונה ותיקון של הרגלים שגויים.

צפייה במסכים, ישיבה במשרד ומאחורי ההגה ואפילו בישול, משפיעים על המיקום והתנועה של הצוואר והכתפיים, כמו גם של איברים אשר מקושרים אליהם בעזרת רקמות החיבור.

מעבר להרגל המזיק שנוצר, כאבים שכאלה לא תמיד יתגלו בבדיקות, או יגרמו לנו ללכת לטיפול, אבל כן יהיו חלק מחיינו.

בעזרת מודעות, ובעזרת אימונים יעילים ונכונים אשר יחזקו את היציבות ויגבירו את הגמישות של הכתפיים והצוואר, ניתן לתקן את העיוותים בגוף שיצר אורח החיים המודרני.

ההשפעה של סגנון החיים המודרני על הגוף

הרגלים שגויים ויום יומיים שהגוף שלנו סיגל לעצמו עלולים להחמיר כאבים קיימים ולהסב נזק. בהנחה שכאבי הצוואר והכתפיים שאתם חווים אכן נובעים מבעיה באיברים אלו עצמם, הנה לכם כמה מצבים בהם אנו יכולים להפחית מהכאב ואף להעלים אותו.

הגדלת המודעות למצב הצוואר

בחיים המודרניים והמתפתחים שלנו, אנו נוטים יותר ויותר לצפות במסכים. ללא מודעות מתאימה לגוף ולמיקום הנכון של הצוואר, אנחנו מתחילים להטות את הראש קדימה מדי.

>>הפיזיותרפיסט אסף קלף כתב לנו מאמר מרתק על השימוש בטלפונים סלולארים והקשר שלו לכאבים בצוואר<<

מצב זה נקרא מנח ראש קדמי. במצב שכזה שרירי הצוואר נמתחים בצורה שגויה ומסוכנת, הצוואר עצמו נחלש מאחר והוא נושא עליו משקל הרבה יותר כבד בשל הנטייה קדימה, ואם נניח את הכאב בצד, מנח ראש קדמי יכול לגרום להפרעות נשימה, מיגרנות וערפול מוחי.

רוצים להימנע מהמצב הזה? שמרו על צוואר ישר, פתחו מודעות למיקום הצוואר והיציבות שלו, ונסו לקחת כמה שיותר הפסקות מצפייה במסכים מתי שאתם רק יכולים.

הגדלת המודעות למצב הגב והשכמות

מנח ראש קדמי, בו הצוואר נוטה יותר מדי קדימה, כמו גם ההרגלים הכרוניים של סגנון החיים המודרני, גורמים לכתפיים שלנו להתעגל קדימה ומטה וכך אנחנו מפתחים למעשה גיבנת בגב העליון.

התוצאה היא שהגב המרכזי והעליון נחלשים, החזה הופך מתוח מדי ואנחנו עלולים לסבול מחוסר יציבות ומכאבים.

הפיתרון גם במקרה הזה טמון קודם כל במודעות ושמירה על מיקום נכון של הכתפיים והצוואר.

בנוסף אפשר להשקיע יותר באימונים המחזקים את שרירי הטרפזים, שרירי המעוינים, ושרירי הגב הרחב שבצידי החלק האחורי של הגב.

השפעת לחץ נפשי על כאב

במצבים בהם אנו שרויים בלחץ, הגוף שלנו מתמלא במתח נפשי, אבל לא רק. גם מתח פיזי מצטבר מאחר והגוף שלנו מגיב לתחושת הלחץ ומטעין אותנו באנרגיות שעלינו לפרוק.

הבעיה היא שבחיים המודרניים אנחנו לא תמיד יודעים איך לפרוק את המתח שנוצר, בטח שלא כשאנחנו סובלים מלחץ במשרד, על הכבישים או בבית, וזה יוצר בעיה.

כי הגוף שלנו צובר בתוכו את המתח שלא נפרק והאנרגיה המצטברת נתקעת לנו בשרירים, מה שעלול להוביל לכאבי כתפיים, גב וצוואר.

רוצים להימנע ממתח שמצטבר ומוביל לכאבים? תרגילי נשימות והירגעות יעזרו לכם להפיג מתח נפשי ולהימנע ממצבי כעס. לפעמים זה כל מה שצריך. להירגע, להרפות ולתת לכאב להיעלם.

 

***מאמר זה משלים ומייעץ אך אינו בא במקום ייעוץ רפואי מלא וביצוע התרגילים המוצעים הינם על אחריות הגולשים בלבד***

 

מעניין? מועיל? שתפו את הפוסט ותעזרו למישהו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print
שיתוף ב email
סגירת תפריט
WhatsApp chat