fbpx

טיפול בכאבי ברכיים עבור מבוגרים – הגיל השלישי או גיל הזהב

כאבי ברכיים בגיל הזהב

טיפול בכאבי ברכיים עבור מבוגרים – הגיל השלישי או גיל הזהב

למרות שהרבה דברים יכולים לגרום לברכיים שלך לכאוב, דלקת פרקים היא לרוב הגורם העיקרי. דלקת מפרקים ניוונית היא מצב בו רקמת ההגנה, הסחוס, בברך שלך נשחקת. זהו מצב שכיח בקרב מבוגרים.

בכל צעד שאתה עושה, הברכיים שלך סופגות זעזועים. הברכיים שלך יספגו בערך פי אחד וחצי ממשקל הגוף שלך בהליכה רגילה. עם השנים, השחיקה והעומס המופעל על הברכיים גורם לשחיקת סחוס. לאחר שחיקת הסחוס, העצמות שלך מתחככות זו בזו וזה יכול להוביל לנפיחות, נוקשות וכאב.

מדרגות וכאבי ברכיים אצל קשישים

 

מה אופייני בכאבי ברכיים בגיל השלישי?

המיקום והחומרה של כאבי ברכיים עשויים להשתנות, בהתאם לגורם לבעיה. סימנים ותסמינים המתלווים לפעמים לכאבי ברכיים כוללים:

  • נפיחות ונוקשות
  • אדמומיות ותחושת חום במגע
  • חולשה או חוסר יציבות
  • קולות של קליקים או פצפוצים
  • חוסר יכולת ליישר את הברך באופן מלא

מה הכי קשה כשיש כאב ברך?

לרוב, כאשר יש כאבי ברכיים הפעולות הכי כואבות לעשות הן ירידה ועלייה של מדרגות ופעולות של התכופפות. אלו פעולות שאנו עושים ביום יום כל הזמן ולכן כאבי ברכיים יכולים להיות מגבילים ומתסכלים.

מה מומלץ לעשות לכאבי ברכיים בקשישים?

אם יש לך כאבי ברכיים, פעילות גופנית יכולה וצריכה להיות חלק מאורח החיים שלך. חשוב למצוא את התרגילים הנכונים ואת הדרך הנכונה לעשות אותם. בדרך כלל, פעילות גופנית לטווח ארוך בטוחה למבוגרים עם כאבי ברכיים, יתרה מכך, בביצוע נכון, פעילות גופנית נכונה יכולה אפילו להפחית את הכאב של דלקת פרקים. זה יכול לשפר את היכולת שלך לבצע פעילויות גופניות רגילות.

פעילות גופנית משפרת:

  • איזון הורמונלי
  • מורידה את רמת הסוכר בדם
  • משפרת את סבילות הסחוס המפרקי
  • מחזקת את השרירים

בנוסף, ניתן להשתמש בכריות חימום או קירור כדי להפחית כאב במהלך היום. מומלץ לנסות את שניהם ולראות מה מהם יותר נעים לך. הקלה בכאבים תעזור לך לתרגל ולהתחזק.

התאמת הבית עם כריות הגבהה למושבים, מעקה במדרגות וכו’ היא עוד דרך להקל. פיזיותרפיסט פרטי שיגיע אלייך הבייתה יוכל לעזור להתאים את הסביבה שלך יותר טוב כדי שיהיה לך נוח, בטיחותי ונעים.

כאן תוכלו לקרוא על המלצות משרד הבריאות לפעילות גופנית בגיל השלישי.

 תרגילים לכאבי ברכיים עבור קשישים

 

ממה להמנע כשיש כאב ברך?

אל תנוח יותר מדי. מנוחה רבה מדי עלולה להחליש את השרירים שלך, מה שעלול להחמיר את כאבי המפרקים. פיזיותרפיסט יוכל לבנות לך תוכנית אימונים בטוחה לברכיים שלך כדי שתתמיד בה.

ברך כואבת או לא יציבה עלולה לגרום לנפילה מה שעלול לגרום לנזק רב יותר בברך. הקפדה על תאורה טובה בבית, שימוש במעקות בגרמי מדרגות, ושימוש בסולם יציב או שרפרף אם אתה צריך להגיע למשהו ממדף גבוה.

כדאי להימנע משימוש בנעליים עם עקב גבוהה, עם סולייה שמחליקה או שלא נוחות לך באופן כללי. בנוסף, חשוב לדעת שאם אתה סובל מעודף משקל, ירידה במשקל תפחית את הלחץ על הברך.

 

פיזיותרפיה פרטית לברכיים – איך היא נותנת פתרון מתאים?

ראשית, הפיזיותרפיסט שלך יבצע הערכה יסודית כדי לקבוע את הסיבות והגורמים התורמים לכאבי הברכיים שלך. הוא יבצע הערה של הכוח, הגמישות והשיווי משקל שלך. לאחר מכן, הוא יבחר באיזה טכניקה להשתמש – טכניקות כמו עיסוי רקמות רכות והנעת מפרקים כדי להקל על מצב של מתיחות בשרירים או נוקשות מפרקים.

הפיזיותרפיסט יוכל להשתמש גם במכשיר אולטרסאונד טיפולי, כרית חימום או קירור ומכשיר זרמים חשמלי כמו TENS לשיכוך כאבים. כל אלה עוזרים להגביר את זרימת הדם לאזור כדי להאיץ את הריפוי וגם להרפות את השרירים.

שיטת טייפינג, שימוש בדבק ספורטאים, עשויה לעזור גם להקלה לטווח קצר על כאבי הברכיים שלך כאשר אתה מתחיל לחזור לספורט או לפעילות. פיזיותרפיסט עשוי להמליץ ​​על שימוש בסד ברך במהלך ספורט כדי לעזור להוריד את העומס על מבנה הברך ולספק תמיכה נוספת.

בנוסף, פעילות גופנית הוכחה כאחת הדרכים היעילות ביותר לסייע בכאב בברך. התרגילים צריכים להיות מותאמים אישית עבורך וזה מה שהפיזיותרפיסט הפרטי שלך יעשה עבורך. הוא יעקוב אחר ההתקדמות, השיפור והכאבים שלך ויוכל לשנות ולערוך את הטיפול בהתאם לתחושותייך וגרף ההתקדמות.

שני תרגילים לכאבי ברכיים בגיל השלישי

בסרטון שכאן תוכלו למצוא 2 תרגילים לחיזוק הברכיים כדי להפחית את הכאב. התרגילים מודגמים על ידי פיזיותרפיסט בתתחום ספורט, אורתופדיה, נוירולוגיה, סחרחורת והגיל השלישי.

תרגיל ראשון לכאבי ברכיים:

מחזיקים בשולחן, כיסא או קצה המיטה. מכופפים ומיישרים את הברכיים, כמה שאתה מצליח לרדת למטה. אם התרגיל קל מדי, מבצעים אותו ללא תמיכת ידיים. בשביל להעלות את דרגת הקושי והאתגר מניחים כיסא מאחור ומבצעים את כיפוף הברכיים עד שמרגישים עם האגן את הכיסא ועולים חזרה.

תרגיל שני לכאבי ברכיים:

בקישור הבא יש שני תרגילים נוספים שמודגמים עם מדריכה בוידיאו כך שתוכלו לבצע אותם יחד איתה בזמן אמת.

כל הפיזיותרפיסטים אצלנו עוברים סינון גבוה:

  1. רק מומלצי משרד הבריאות בעלי רישיון משרד הבריאות
  2. בעלי ביטוח מוסדר
  3. עברו בדיקה וסינון שיש להם הכשרה וגם ניסיון מתאימים
  4. קיבלו חוות דעת גבוהות של מטופלים קודמים שלהם
  5. עוברים המשך מעקב ופיקוח על פידבק מהמטופלים שלהם
  6. פיקוח צמוד של פיזיותרפיסטית בכירה!

אולי יעניין אותך גם…

WhatsApp chat
דילוג לתוכן