fbpx

טיפול פיזיותרפיה לפרקינסון (למי מתאים ולמי פחות)

מחלת פרקינסון היא מצב שבו חלקים במוח נפגעים בהדרגה במשך שנים רבות. התסמינים בדרך כלל מתפתחים לאט לאורך שנים. התקדמות הסימפטומים לרוב שונה במקצת מאדם. קראו כאן על טיפול פיזיותרפיה לפרקינסון.

באתר של עמותת רעות תוכלו לקרוא עוד על מהי מחלת פרקינסון.

 

מה הבעיות העיקריות בפרקינסון?

מחלת פרקינסון היא הפרעה מוחית הגורמת לתנועות בלתי מכוונות או בלתי נשלטות, כגון רעד, נוקשות וקושי בשיווי משקל וקואורדינציה. התסמינים מתחילים בדרך כלל בהדרגה ומחמירים עם הזמן. ככל שהמחלה מתקדמת, עולה הקושי בהליכה ובדיבור. יתכנו גם שינויים נפשיים והתנהגותיים, בעיות שינה, דיכאון, קשיי זיכרון ועייפות.

 

מה כולל טיפול בפיזיותרפיה לפרקינסון?

פיזיותרפיסט יוכל להנחות לצעדים הנכונים כדי להגביר ניידות, כוח ושיווי משקל, ולעזור לך להישאר עצמאי. מטרות הטיפול יהיו לשמור ולשפר את רמות התפקוד והעצמאות, שיסייעו לשפר את איכות החיים, להשתמש בפעילות גופנית ותנועה כדי לשפר את הניידות, לתקן ולשפר דפוסי תנועה ויציבה חריגים, במידת האפשר
למקסם את כוח השרירים וגמישות המפרקים, לתקן ולשפר את היציבה ושיווי המשקל ולמזער את הסיכונים לנפילות, לשמור על דפוס נשימה טוב ושיעול יעיל ואף לשפר את יעילות הטיפול התרופתי.

 

למי יתאים טיפול בפיזיותרפיה בפרקינסון?

בשלבים המוקדמים יותר של המחלה, הפיזיותרפיסטים שמים דגש על חינוך וניהול עצמי המעודדים שימוש בתכניות המקדמות כושר כללי ובפעילות קהילתית. פיזיותרפיה יכולה להקטין את ההשפעות של פרקינסון כדי למזער את ההידרדרות בכוח, סיבולת, גמישות ושיווי משקל. ככל שהמצב מתקדם, פיזיותרפיסטים מלמדים ומיישמים אסטרטגיות תנועה כדי להתגבר על קושי ביצירת תנועה ומחשבה אוטומטית, פיתוח אסטרטגיות לפיצוי על אובדן תפקוד, שימוש באביזרי עזר חיצוניים (שמיעתי, מישוש, חזותי ותחושתי) או פנימי (חזרה מנטלית והדמיה) רמזים, אימון משימות כפול, הדרכה עצמית ושיפור טווח הקשב.

 

למי פחות יתאים טיפול בפיזיותרפיה לפרקינסון?

פיזיותרפיסט יכול לתת עצות ולהציע אסטרטגיות שיעזרו בכל שלב של מחלת הפרקינסון. מומלץ לשוחח עם פיזיותרפיסט בהקדם האפשרי לאחר האבחון כדי שיוכל לתמוך ולחנך לניהול עצמי של המחלה.

 

רוצה למצוא עכשיו את הפיזיותרפיסט הנכון בשבילך?

כל הפיזיותרפיסטים אצלנו עוברים סינון גבוה:

  1. רק מומלצי משרד הבריאות בעלי רישיון משרד הבריאות
  2. בעלי ביטוח מוסדר
  3. עברו בדיקה וסינון שיש להם הכשרה וגם ניסיון מתאימים
  4. קיבלו חוות דעת גבוהות של מטופלים קודמים שלהם
  5. עוברים המשך מעקב ופיקוח על פידבק מהמטופלים שלהם
  6. פיקוח צמוד של פיזיותרפיסטית בכירה!

פיזיוקליק - פיזיותרפיסט - פיזיותרפיה פרטית

אולי יעניין אותך גם…

מעניין? מועיל? שתפו את הפוסט ותעזרו למישהו

WhatsApp chat
דילוג לתוכן