fbpx

פציעת ספורט כף רגל

פציעה בכף הרגל - פציעות ריצה כף רגל - שבר מאמץ בכף הרגל - שברי מאמץ בכף הרגל תסמינים - נוירומה בכף הרגל - כאב בכף הרגל - כאבים בכף הרגל בדריכה - כאב בצד החיצוני של כף הרגל - כאבים בכרית כף הרגל - כאבים בגב כף הרגל - טיפול בכף הרגל - כאבים בכף הרגל טיפול - טיפול בכאבים בכף הרגל - תרגילים לכף הרגל - תרגילי פיזיותרפיה לכף הרגל - דלקת בכף הרגל - דלקת בגיד כף הרגל - דלקת בגיד בכף הרגל - דלקת בכף הרגל טיפול - דלקת בגב כף הרגל טיפול - טיפול בדלקת בכף הרגל - דלקת בגיד כף הרגל טיפול - דלקת בכף הרגל העליונה - פיזיותרפיה לכף הרגל - פיזיותרפיה כף רגל - תרגילי פיזיותרפיה לכף הרגל - פיזיותרפיה לאחר שבר בכף הרגל - דלקת בגיד אכילס - כאבים בגיד אכילס - דלקת בגיד בכף הרגל - דלקת בגיד כף הרגל - דלקת גיד אכילס - דלקת בגיד אכילס זמן החלמה - דלקת בגיד אכילס תרגילים - דלקת גידים בכף הרגל - נקע בקרסול - נקע בקרסול זמן החלמה - נקע בקרסול טיפול - טיפול בנקע בקרסול - נקע בקרסול טיפול עצמי - נקע בקרסול לא מחלים - נקעים חוזרים בקרסול - נקע בקרסול תסמינים - איך לטפל בנקע בקרסול - מה זה נקע בקרסול -איך מטפלים בנקע בקרסול - שבר מאמץ בקרסול - קרע בקרסול - קרע ברצועות הקרסול - פיזיותרפיה לקרסול - תרגילי פיזיותרפיה לקרסול - פיזיותרפיה לקרסול לאחר נקע - תרגילי פיזיותרפיה לקרסול לאחר שבר - פיזיותרפיה לקרסול לאחר שבר - פציעות ספורט - פציעות ספורט נפוצות - סוגי פציעות ספורט - פציעות בספורט - פציעות ספורט שכיחות - איך למנוע פציעות ספורט - פציעות ריצה - פציעות ריצה כף רגל - פציעות ריצה נפוצות - שיקום פציעות ספורט - פיזיותרפיה פציעות ספורט - כאבים בקשת כף הרגל - כאבים בקשת הפנימית של כף הרגל - כאבים בקשת החיצונית של כף הרגל - כאבים בקשת כף הרגל טיפול - פלנטר פצאיטיס - פלנטר פצאיטיס תרגילים - פלנטר פצאיטיס טיפול - פלנטר פאסיטיס - פלנטר פצאיטיס תרגילים - שברי מאמץ - שברי מאמץ בשוק - שבר מאמץ בכף הרגל - שבר מאמץ ברגל - שברי מאמץ טיפול - טיפול בשברי מאמץ – שברי מאמץ תסמינים - שברי מאמץ ברגליים - שבר מאמץ בקרסול - שבר מאמץ בברך - שבר מאמץ באגן - שברי מאמץ דרגות - מה זה שברי מאמץ - שברי מאמץ בכף הרגל תסמינים - איך מטפלים בשברי מאמץ - דורבן בכף הרגל דורבן בכף הרגל - מה זה דורבן ברגל - דורבן בכף הרגל טיפול - טיפול בדורבן בכף הרגל - דורבן בכף הרגל תסמינים - דורבן בעקב - טיפול בדורבן בעקב - דורבן בעקב תסמינים - נוירומה - מורטון נוירומה - נוירומה על שם מורטון - מורטון נוירומה תרגילים - נוירומה בכף הרגל מורטון נוירומה טיפול זמן החלמה מניתוח מורטון נוירומה מורטון נוירומה תסמינים

כף הרגל מורכבת מ-26 עצמות ומעל ל 33 מפרקים קטנים, הפועלים יחד עם רצועות, שרירים וגידים. חיבורים אלו יוצרים מבנה שיכול להיות גם יציב, אך גם גמיש ומותאם לסביבתו שנותן לנו לעמוד זקוף ולבצע פעילויות כמו הליכה, ריצה וקפיצה. ככל שאנו מתבגרים, מבנה כף הרגל משתנה, במיוחד בקשת כף הרגל ושינויים אלו עלולים לגרום לכאב.

בשל מיקומן ותפקודן, כפות הרגליים חשופות למגוון זיהומים ופציעות פוטנציאליות כמו ציפורניים חודרניות, נוירומה על שם מורטון, פלנטר פאסייטיס, יבלות בכף הרגל ושברי מאמץ. בנוסף, ישנן מספר הפרעות גנטיות שעלולות להשפיע על צורתן ותפקודן של כפות הרגליים לדוגמא כף רגל שטוחה – פלטפוס. כמו כן, נעילת נעליים, נעלי ספורט ומגפיים עלולה להפריע ליישור ותנועה תקינה במפרק הקרסול וכף הרגל. ידוע שנעלי עקב לדוגמא, פוגעות באיזון המשקל הטבעי (זה יכול להשפיע גם על הגב התחתון). למען היציבה, מומלץ להשתמש בסוליות שטוחות ללא עקבים.

 פציעה בכף הרגל - שבר מאמץ בכף הרגל | נוירומה בכף הרגל - כאב בכף הרגל - תסמינים

פציעות בכף רגל? מה הסיבות לכאב בכף הרגל?

פציעת ספורט, שימוש יתר או מצבים הגורמים לדלקת המערבת כל אחת מהעצמות, הרצועות או הגידים בכף הרגל עלולים לגרום לכאבים בכף הרגל. גורם שכיח לכאבים בכף הרגל הוא דלקת פרקים. בנוסף, פגיעה בעצבי כפות הרגליים עלולה לגרום לכאב שורף עז, חוסר תחושה או עקצוץ.
בשל מורכבות המבנה, ישנם גורמים רבים אחרים לכאבים בכף הרגל. חלק מהנפוצים הם:

  • התאמה לקויה של נעליים או הנעלה לא תומכת
  • שינוי בפעילות (למשל שינוי עבודה או לוח זמנים להכשרה)
  • עודף משקל
  • הזדקנות טבעית
  • טראומה (פגיעה מחפץ כבד הנופל על כף הרגל שלך)

חשוב להבין שאין שתי רגליים זהות, כך שמצבו של כל אדם עשוי להופיע בצורה שונה. לפעמים כאב או תחושות שונות כמו חוסר תחושה או עקצוץ בכפות הרגליים עשויים להיות מוקרנים מחלקים אחרים בגוף (בעיקר מהגב או האגן).

בנוסף, ספורט כמו ריצה, כדורסל, כדורגל, כדורגל וריקוד דורשים ביצועים מאתגרים לכפות הרגליים, ולעתים קרובות ספורטאים מתחומים אלו נפצעים יותר בכף הרגל והקרסול.

 

מהן סוגי פציעות ספורט נפוצות בכף הרגל והקרסול?

דלקת בגיד אכילס – דלקת בגיד כף הרגל:

כאבים בגיד אכילס הם מצב שמשפיע על גיד אכילס, הגיד הגדול ביותר בגוף. כמו עם פציעות שרירים ושלד רבות, דלקת בגיד אכילס מתרחשת בדרך כלל בגלל שימוש יתר (לעתים קרובות קשור לספורט) וניוון, או שחיקה עם הגיל והזמן.

פלנטר פאסיטיס (Plantar Fasciitis) – כאבים בקשת כף הרגל:

כאבים בקשת כף הרגל מתרחשים כאשר הרצועה התומכת בקשת כף הרגל סופגת יותר מדי מתח ולחץ. כאשר הרקמות מתאמצות מפעילויות כמו ריצה, הן הופכות לדלקתיות, מה שגורם לכאב בתחתית העקב. פלנטר פסיאטיס מגיב היטב לתרגילים.

שבר מאמץ בכף הרגל:

ספורטאים המשתתפים בענפי ספורט כגון ריצה, כדורסל, טניס, התעמלות וריקוד נמצאים בדרך כלל בסיכון גבוה יותר לשבר מאמץ בכף הרגל ושבר מאמץ בקרסול בגלל מתח חוזר על כפות רגליהם וקרסוליהם. עליה מהירה מדי בעומס, ציוד לא תקין או טכניקה לקויה עלולים גם לשבש את המכניקה של כף הרגל והקרסול ולגרום לשבר מאמץ. בניגוד לשבר רגיל, שבר מאמץ הוא סדק קטן בעצם והוא מחולק לדרגות.

נקע בקרסול:

כמו רוב הפציעות, נקע בקרסול נע בין נקע קל הגורם לכאב מינימלי, או נקע חמור שהופך את ההליכה והעמידה לקשים או כואבים. כל נקע בקרסול כרוך בפיתול של כף הרגל, מה שגורם לנזק לרצועות הקרסול. הסוג הנפוץ ביותר של נקע נגרם על ידי סיבוב כף הרגל פנימה, וכתוצאה מכך נזק לרצועות החיצוניות כאשר הן נמתחות. לעומת זאת, נקעים הנגרמים על ידי סיבוב כף הרגל כלפי חוץ, גורמים בדרך כלל לנזק חמור יותר לרצועות הקרסול הפנימיות. יש לשים לב אם נוצר מצב של נקעים חוזרים בקרסול.

נוירומה בכף הרגל – נוירומה על שם מורטון:

התסמינים של נוירומה על שם מורטון הם כאב בקדמת הרגל, עקצוץ וחוסר תחושה. מורטון נוריומה הוא מצב בו יש עצב צבוט בכף הרגל. התסמין העיקרי שאנשים חווים עם נוירומה בכף הרגל הוא כאב בין אצבעות הרגליים בזמן הליכה. אמנם אין סיבה ספציפית, אך דברים רבים ושונים עשויים לשחק תפקיד בהתפתחות נוירומה כגון פלטפוס או רגליים עם קשתות גבוהות, שימוש יתר או עומס, משקל וסגנון נעליים וטראומה לכף הרגל. גורמים אלו עלולים לגרום לדלקת, חוסר יציבות וליצור מתח, אשר עלולים לפתח נוירומה.

דורבן בכף הרגל:

דורבן בעקב הוא משקע סידן שגורם לבליטה גרמית על עצם העקב. המצב נגרם כאשר ה- plantar fascia, רצועה של רקמות סיביות העוברת לאורך החלק התחתון של כף הרגל מהעקב לקדמת כף הרגל, נמתחת מהעקב. ספורטאים עם רגליים שטוחות מאוד או קשתות גבוהות עשויים להיות מועדים יותר לדורבן בכף הרגל. גורמים נוספים התורמים כוללים ריצה על משטחים קשים, הנעלה לא נכונה, גיל או משקל, הליכה הגורמת ללחץ על העקב, וסוכרת. דורבן בעקב עלול לגרום לכאב קיצוני בכף הרגל האחורית, במיוחד בעמידה או בהליכה.

פציעות ריצה כף רגל - מסאג'

מה יכול לעזור לכאבים בכף הרגל מפציעת ספורט ופציעות ריצה?

פיזיותרפיה לכף הרגל – פיזיותרפיה פציעות ספורט

אפשרויות הטיפול בבית ישתנו בהתאם לכאב שאתה חווה ולסיבה שלו. עם זאת, ישנם מספר דברים שיוכלו לעזור להקל על אי הנוחות שלך. ניתן להשתמש בקרח על האזור הכאוב למשך רבע שעה ולחזור על כך מספר פעמים ביום. לעיתים, הרמה של הרגל הכואבת יכולה גם להקל על כאב ונפיחות. תוכל לקנות בפדים מסיליקון לכריות כף הרגל כדי למנוע שפשוף על האזור הפגוע.

פיזיותרפיסט מומחה לפציעות ספורט יכול לקבוע ולטפל בבעיה הבסיסית. הטיפולים יכולים לכלול ייעוץ לגבי שינוי הפעילויות או ההנעלה שלך, מרשם אורתוטיקה לכף הרגל לתיקון בעיות ביו-מכאניות, הדבקה כדי לעזור בהקלה על כאבים וחיזוק כדי לתמוך טוב יותר במבנים באזור.
השיטה להפחתת הכאב תתבסס על התייחסות לגורמים תורמים הספציפיים לכל אחד: הנעלה, פעילות, גמישות, ביומכניקה וחוזק. עדיף להימנע מכל פעילות המחמירה את הכאב בזמן ביצוע תרגילי חיזוק ומתיחות. התרגילים עוזרים להפחית את התסמינים ולמנוע מהם לחזור. הדבקה או רצועה של כף הרגל גם היא יעילה מאוד ולעיתים יתכן שימליצו לך ללבוש מדרסים לכף הרגל כדי לסייע בתמיכה בקשת בזמן שהיא מתאוששת.

מה הטיפול לדלקת בכף הרגל או דלקת בגיד אכילס?

דלקת היא תגובת ההגנה הרגילה של הגוף לפציעה, גירוי או ניתוח. תהליך הגנה טבעי זה מביא לזרימת דם מוגברת לאזור, וכתוצאה מכך להצטברות נוזלים. כאשר הגוף מגביר את תגובת ההגנה הזו, מתפתחים תסמיני הדלקת. אלו כוללים: נפיחות, כאב והגברת החום והאדמומיות של העור.

דלקת יכולה להיות חריפה או כרונית. כאשר היא חריפה, היא מתרחשת כתגובה מיידית לטראומה (פציעות ספורט או ניתוח), בדרך כלל תוך שעתיים. כאשר היא כרונית, הדלקת משקפת תגובה מתמשכת למצב רפואי ארוך טווח, כגון דלקת פרקים.

כדי להפחית את הדלקת ואת הנפיחות והכאב הנובעים מכך, יש לטפל ברקמה הפגועה כראוי. ככל שמתחילים טיפול מוקדם יותר כך ההקלה תהיה מהירה יותר. ההמלצה תלויה במצב אך לרוב כדאי לתת מנוחה לכף הרגל ולדרוך על פי יכולת כדי להימנע מפציעה נוספת. שימוש בקרח ובחבישה אלסטית כדי להוריד נפיחות והרמה של כף הרגל והקרסול מעל לגובה הלב תעזור בהזרמת הדם והפחתת בצקות.
הסימפטומים של דלקת משתפרים בדרך כלל תוך יומיים או שלושה. אם הכאב ואי הנוחות שלך לא משתפרים לאחר שלושה ימים כדאי להתייעץ עם פיזיותרפיסט ספורט לגבי המשך טיפול פיזיותרפיה לספורטאים.

כאן תוכלו לקרוא על ההמלצה לסדר פעולות לאחר פציעות ספורט שכיחות בכף הרגל.

 

איך עוזרת פיזיותרפיה פרטית לכף הרגל?

לפיזיותרפיסטים תפקיד אינטגרלי בטיפול בכאבי כף הרגל. הם יבצעו הערכה הכוללת הערכת יציבה, ניתוח הליכה (קביעת מיקום כף הרגל דרך השלבים השונים של מחזור ההליכה), הערכת ניידות המפרק, הערכת כוח ובדיקה לקביעת מתח שרירים שעלולה להוביל לכאבים בכף הרגל.

טיפול יכול לכלול טיפול ידני, בניית תכנית פעילות גופנית, הפניה לאורתוטיקה ושימוש בשיטות כגון טיפול בגלי הלם ואולטרסאונד.

אימון קבוע ומתיחה של כפות הרגליים והקרסוליים יכולים לעזור להבטיח שהשרירים יספקו את התמיכה הטובה ביותר. תרגילים אלה עשויים גם להגדיל את טווח התנועה בכפות הרגליים, ולעזור לשמור עלייך פעיל, נייד ועצמאי זמן רב ככל האפשר. פיזיותרפיסט פרטי יוכל לעזור להתאים עבורך את סט התרגילים המדויק לך בהתאם למצב שלך, לכאב, לתחביבים, לסדר היום שלך ולמה שכבר יש לך בבית לתרגל איתו.

 

פיזיותרפיסט פרטי

 

כל הפיזיותרפיסטים אצלנו עוברים סינון גבוה:

  1. רק מומלצי משרד הבריאות בעלי רישיון משרד הבריאות
  2. בעלי ביטוח מוסדר
  3. עברו בדיקה וסינון שיש להם הכשרה וגם ניסיון מתאימים
  4. קיבלו חוות דעת גבוהות של מטופלים קודמים שלהם
  5. עוברים המשך מעקב ופיקוח על פידבק מהמטופלים שלהם
  6. פיקוח צמוד של פיזיותרפיסטית בכירה!

אולי יעניין אותך גם…

 

WhatsApp chat
דילוג לתוכן