fbpx

כאב צוואר מקרין – איך להקל על כאבי צוואר?

כאבי צוואר שכיחים. יציבה לקויה – בין אם בגלל הישענות על מחשב או התכופפות על ספסל עבודה – מאמצת את שרירי הצוואר וגורמת לכאב צוואר מקרין. דלקת מפרקים ניוונית היא גם סיבה שכיחה לכאבי צוואר.

לעיתים רחוקות, כאבי צוואר יכולים להיות סימפטום לבעיה חמורה יותר כמו למשל כאשר יש כאבי צוואר עם חוסר תחושה או אובדן כוח בזרועות או בידיים או עבור כאב צוואר מקרין לכתף או כאב צוואר מקרין ליד. על מנת להקל על הכאב הצווארי יש להבין ראשית מעין הוא נובע משום שהכאב יכול להיות גם מושלך מאזור אחר בגוף, ממקור שרירי צוואר או מעצבים העוברים באזור ועבור כל אחת מהסיבות יש דרכי טיפול והקלה על הכאב שונים.

כאב צוואר מקרין לכתף כאב צוואר מקרין ליד כאב צוואר מקרין לאוזן כאב צוואר ושכמות כאב צוואר מקרין לראש כאב צוואר וראש

מה זה כאב צוואר מקרין לכתף או כאב צוואר מקרין לראש?

כאב צוואר מקרין, הנקרא גם רדיקולופתיה צווארית, מתרחשת כאשר עצב בצוואר נדחס או מגורה במקום שבו הוא מסתעף מחוט השדרה. זה עלול לגרום לכאב המקרין לתוך הכתף ו/או הזרוע, כאב צוואר וראש כמו גם חולשת שרירים וחוסר תחושה.

רדיקולופתיה צווארית נגרמת לעיתים קרובות על ידי שינויים ניוונים המתרחשים בעמוד השדרה ככל שאנו מתבגרים, כגון דלקת פרקים. אצל אנשים צעירים זה נגרם לרוב מפציעה פתאומית שגורמת לפריצת דיסק. עם זאת, במקרים מסוימים, אין מקרה טראומטי הקשור להופעת התסמינים של כאב צוואר ושכמות.

 

האם כאבי צוואר מקרין ליד זה מסוכן?

ברוב המקרים, רדיקולופתיה צווארית מגיבה היטב לטיפול שמרני הכולל טיפול תרופתי ופיזיותרפיה. הסיבות השכיחות ביותר לרדיקולופתיה צווארית הן כאשר שורש עצב נדלק או ניזוק עקב זיז עצם סמוך שגדל או פריצת דיסק צווארית. גם שינויים ניווניים בעמוד השדרה לאורך זמן או פציעה. המנגנון המדויק של גירוי או נזק עצבי לא תמיד מובן ברדיקולופתיה צווארית. תהליכים כימיים הקשורים לדלקת נחשבים כגורמים המרכזיים לרדיקולופתיה, ולא לפגיעה מכנית אמיתית בשורש העצב.

הכאב אינו מסוכן ברוב המקרים אך אם יש סימפטומים של איבוד תחושה, עקצוץ, שריפה או ‘נמלים’ כדאי לפנות לרופא לייעוץ.

כאב צוואר מקרין לכתף כאב צוואר מקרין ליד כאב צוואר מקרין לאוזן כאב צוואר ושכמות כאב צוואר מקרין לראש כאב צוואר וראש

 

האם כאב צוואר מקרין לאוזן או כאב צוואר מקרין לראש?

כאשר סובלים מרדיקולופתיה צווארית, לרוב יש גם כאבי צוואר, אוזן וכאבי ראש בחלק האחורי של הראש. זה לא יוצא דופן לסבול מכאבי אוזניים וכאבי ראש כאשר יש כאב צוואר מקרין עקב הלחץ על העצבים היוצאים מעמוד השדרה הצווארי. לא כל כאבי אוזניים וכאבי הראש חמורים ולרוב הם נעלמים מעצמם. עם זאת, חשוב לעקוב אחר הכאבים במקרה של חזרה.

 

מה ההבדל בין סוגי כאבי הצוואר השונים (כאב צוואר וראש, כאב צוואר מקרין לכתף, כאב צוואר מקרין ליד…)?

כאבי צוואר יכולים לקבל צורות שונות, החל מכאב עמום ומעצבן ועד כאב עצבי בוער ומתיש שעלול להיות כאב צוואר מקרין לאוזן, במורד הכתף ולתוך הזרוע. יכול להיות גם מנעד רחב באופן שבו הכאב התחיל וכמה זמן הוא עשוי להימשך. על מנת לפתח תכנית טיפול יעילה, חיוני להבין את סוגי כאבי הצוואר השונים:

  • כאב שריר צווארי ממתיחה או קרע
  • כאב מהתכווצות שריר
  • כאבי צוואר שמקרינים לראש
  • כאב צוואר ממקור גרמי (מפרקי החוליות)
  • כאב צוואר ממקור עצבי

רופא, אורתופד או פיזיותרפיסט יוכלו לעזור לאבחן את מקור הבעיה ולפיכך להפנות לטיפול המתאים עבורך.

כאב צוואר מקרין לכתף כאב צוואר מקרין ליד כאב צוואר מקרין לאוזן כאב צוואר ושכמות כאב צוואר מקרין לראש כאב צוואר וראש

 

יש תרגילים מומלצים לכאב צוואר מקרין לכתף (תרגילי פיזיותרפיה לצוואר)?

תרגילי צוואר הם חלק נפוץ כמעט בכל תוכנית טיפול לכאבי צוואר. תוכנית אימון צוואר טיפוסית תהיה מורכבת משילוב של תרגילי מתיחה, חיזוק וסיבולת אירובית. כאשר שרירי הצוואר, החזה והגב העליון נחלשים, מתהדקים ו/או מתארכים, הכתפיים עלולות להתעגל והראש צונח קדימה. יציבה לקויה זו מפעילה יותר לחץ על מפרקי עמוד השדרה הצווארי ועל הדיסקים הבין חולייתיים, כמו גם על השרירים והרצועות.
יש מגוון של תרגילים שיוכלו להקל על הכאב הצווארי, להפסיק את ההקרנה ואף להעלים אותו. כדאי לשוחח עם פיזיותרפיסט כדי שיוכל קודם כל למצוא את מקור הכאב. על פי אבחון זה הוא או היא יוכלו לבנות תוכנית טיפול הכוללת תרגילים ומתיחות שתוכל ליישם במהלך היום כדי להקל על הכאבים שלך.


 

שמעתי שכאב צוואר מקרין לשכמות (כאב צוואר ושכמות) נפוץ. מה עושים?

הסימפטום העיקרי של רדיקולופתיה צווארית הוא כאב המתפשט בזרוע, בצוואר, בחזה, בגב העליון ו/או בכתפיים. לעתים קרובות, זה משפיע רק על צד אחד של הגוף. בנוסף, כאב צוואר מקרי עלול לגרום גם לבעיות תחושתיות כמו חוסר תחושה או עקצוץ באצבעות או בכפות הידיים ולבעיות מוטוריות כמו חולשת שרירים, חוסר קואורדינציה או אובדן רפלקסים בידיים.

כדי לבצע אבחנה של רדיקולופתיה צווארית, הרופא או הפיזיותרפיסט שלך יבקש ממך תחילה לתאר את כל הסימפטומים שלך ויבדוק את ההיסטוריה הרפואית שלך. הם גם יעשו בדיקה גופנית שתכלול בדיקה של הצוואר, הכתפיים, הזרועות והידיים שלך לאיתור חולשת שרירים ובעיות בתחושה או ברפלקסים. תתבקש להזיז את הידיים או הצוואר שלך כדי לראות אם תנועות מסוימות גורמות או מקלות על הכאב או התסמינים האחרים. עבור חלק מהאנשים הסובלים מכאב צוואר מקרין הסימפטומים של רדיקולופתיה צווארית משתפרים עם הזמן ואינם דורשים טיפול.

אם אתה צריך טיפול, פיזיותרפיה היא הקו הטיפולי הראשון (כדי להימנע מניתוח) ותכלול סדרת טיפולים בהם הפיזיותרפיסט יבצע מתיחות ותנועות צוואר עדינות, יתן לך תרגילים לחיזוק שרירי הצוואר וישתמש בשיטות נוספות להפחתת והקלת הכאב.

 

פיזיותרפיסט פרטי

אם כבר נמאס לכם לסבול מכאבי צוואר צרו איתנו קשר עוד היום וקבלו ייעוץ והכוונה לפיזיותרפיסט מומחה צוואר מומלץ באזור שלכם ובהתאמה אישית.

כל הפיזיותרפיסטים אצלנו עוברים סינון גבוה:

  1. רק מומלצי משרד הבריאות בעלי רישיון משרד הבריאות
  2. בעלי ביטוח מוסדר
  3. עברו בדיקה וסינון שיש להם הכשרה וגם ניסיון מתאימים
  4. קיבלו חוות דעת גבוהות של מטופלים קודמים שלהם
  5. עוברים המשך מעקב ופיקוח על פידבק מהמטופלים שלהם
  6. פיקוח צמוד של פיזיותרפיסטית בכירה!

אולי יעניין אותך גם…

WhatsApp chat
דילוג לתוכן